luni, 11 octombrie 2021

Burek cu ciuperci si carne tocata

 


Placintele sarate se afla in topul preferintelor noastre. Indiferent ca sunt umplute cu branza, carne, varza, etc, au mare trecere. Pentru aceasta placinta, m-am inspirat de la Laura Laurentiu. Spun "m-am inspirat", deoarece nu am respectat in totalitate reteta. Voiam o combinatie de carne cu ciuperci. Si pentru ca aveam si niste branza foarte buna si aveam nevoie de loc in congelator 😀, am scos o punga cu branza congelata (amestec oaie+vaca) si am pus la mijloc un strat de branza. A iesit o placinta delicioasa. Alex a zis ca a fost mai buna decat s-ar fi asteptat. A si mancat cred, jumatate din tava de placinta. 

Ingrediente: (tava 25/35)

-1 pachet foi de placinta

-500 g carne tocata (amestec vita-porc)

-500 g ciuperci champignon

-2 cepe tocate marunt

-1 catel de usturoi

-1 lingura gris

-sare, piper, boia de ardei, cimbru uscat

-200 ml suc de rosii

-150 g unt topit pentru uns foile

-1 ou

-1 lingura smantana

-150 ml apa minerala carbogazoasa

-250 g branza sarata

 

Mod de preparare:

 Se toaca marunt cele doua cepe si usturoiul si se calesc in 2 linguri de ulei. Se adauga carnea tocata si se caleste si si carnea cateva minute, pana isi schimba culoarea si nu se mai vad urme rosii de carne cruda. Se adauga ciupercile taiate cubulete. Calim in continuare pana se inmoaie si ciupercile si adaugam sucul de rosii. Mai gatim cateva minute, apoi luam cratita de pe foc si adaugam condimentele si ierburile aromate. Adaugam o lingura cu gris si amestecam. Grisul are rolul de a absorbi lichidul in exces. 

Luam o tava termorezistenta (22/32 e dimensiunea tavii mele). Ungem tava cu unt topit si punem prima foaie de placinta. O ungem si pe aceasta cu unt topit si adaugam alta foaie de placinta. 

Eu am pus patru foi de placinte unse intre ele cu unt topit, apoi jumatate din compozitia de carne si ciuperci. Alte patru foi unse intre ele cu unt, un strat de branza, alte 4 foi de placinta, restul de carne si ciuperci si am acoperit cu ultimele patru foi unse intre ele cu unt topit.

Portionam placinta inainte de coacere. 

Amestecam oul cu smantana si apa minerala si turnam peste placinta.

Incalzim cuptorul la 170 C  si introducem tava cu placinta . Coacem placinta aproximativ 35-40 minute, pana cand se va rumeni frumos .Lasam sa se raceasca, timp in care preparam niste ayran, care merge perfect cu placinta calduta. 

Multumesc Laura. Chiar daca nu am respectat in totalitate reteta, placinta e geniala. De cand am descoperit-o, am pregatit-o in fiecare week-end.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.