miercuri, 6 iunie 2018

Sirop crud de capsuni


Am profitat din plin de sezonul capsunelor si am facut dulceata, am si congelat si am facut si niste sirop. Crud de aceasta data. Pentru ca isi pastreaza mai bine aroma si culoarea. Dar, pentru ca mi-a fost teama ca va fermenta, l-am pus in flacoane de 500 ml si le-am congelat. Dar am pastrat doua sticle si in frigider, pentru consumul zilnic. Si vad ca de doua saptamani rezista bine in frigider, dar nu garantez ca se pastreaza si in camara.

Ingrediente:
-1 kg capsune (cantarite dupa ce au fost curatate si spalate)
-1 kg zahar
-1 lingurita sare de lamaie
-200 ml apa 

Capsunele spalate si curatate, le-am pus intr-un bol si le-am pasat cu mixerul vertical. Peste piureul obtinut, am adaugat zaharul, apa si sarea de lamaie si am amestecat bine. Am pus vasul in frigider pentru minim 24 ore, timp in care am mai amestecat de cateva ori, sa se dizolve zaharul. Apoi am trecut tot acest piure printr-o strecuratoare deasa. E o operatiune care necesita ceva timp, pentru ca am tot pasat cu lingura, astfel incat in strecuratoare sa ramana doar samburii si sa nu se piarda pulpa. A rezultat un sirop gros si dulce, pe care l-am pus, o parte, in flacoane de plastic de 500 ml, iar restul in sticle sterilizate. Se consuma cu apa minerala, cuburi de gheata si frunze de menta.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.