marți, 9 martie 2021

Gözleme

 


 
Cred ca stiti deja ca sunt o fana a bucatariei orientale, indiferent ca vorbim aici de bucataria arabeasca sau turceasca. Turcii sunt neintrecuti cand vine vorba despre placinte. Dintre placintele turcesti pe care le-am incercat pana acum, cel mai mult mi-a placut Suberek. Dar va recomand sa incercati si Sigara borek sau Placinte turcesti cu branza si spanac, dar coapte in cuptor. Si desigur, nu uitati de celebra Baclava turceasca.
Turcii consuma foarte multe legume si retetele lor sunt bazate indeosebi pe legume. Simple, delicioase si sanatoase. 
Aluatul contine faina sare, apa, ulei, drojdie. Dar am vazut retete de gozleme cu aluat facut doar din faina, sare si apa. 

Ingrediente:
-500 g faina
-1 lingurita sare
-25  drojdie 
-250 ml apa calduta
-1 lingura ulei
 
Intr-un bol incapator se pune faina si sarea. Separat se activeaza drojdia in apa calduta in care se adauga o jumatate lingurita zahar si o lingura faina. Se toarna maiaua peste faina, se amesteca, de adauga si uleiul si se framanta aluatul pana cand nu se mai lipeste de maini.  Se acopera vasul cu un prosop de bucatarie si se lasa sa creasca aproximativ o ora. 
(Daca aveti masina de paine, sariti peste etapa framantatului manual si punetingredientele in masina de paine. Eu asa am facut. 😏.)

Umplutura:
-450 g spanac congelat
-200 g telemea
-100 g cascaval
-1 ceapa
-2 catei de usturoi
-1 lingura ulei de masline
-sare, piper

Se toaca ceapa si usturoiul marunt si se calesc in uleiul de masline. Se adauga spanacul . (Eu am folosit spanac congelat, pe care l-am pus in apa fiarta, l-am lasat sa dea in clocot, apoi l-am scurs si stors de apa.) Se lasa sa se raceasca si se adauga telemeaua si cascavalul ras, sare si piper dupa gust. Optional, puteti adauga si fulgi de chili. 

Aluatul se imparte in opt bucati egale. Fiecare bucata se intinde intr-o foaie patrata, se pune umplutura si se pliaza marginile astfel incat sa nu iasa umplutura. Se pun placintele intr-o tigaie de teflon unsa cu putin ulei si se prajesc cate 2-3 minute pefiecare parte. Se servesc calde. Alex a zis ca sunt geniale aceste placinte si sa mai fac. :)
 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.