vineri, 5 ianuarie 2024

Pulpe false (vegane)

 

Pentru vegani, aceasta reteta este una de top. Una ce trebuie incercata. Cu siguranta vor fi impresionati de ea. Eu nu sunt vegana, dar as da oricand pulpele de pui adevarate pentru acestea false. 

Sursa de inspiratie este, ca de obicei, Bianca Zapatka. Sigur ca pozele ei sunt fantastice si pulpele false pregatite de ea, arata intr-un mare fel. Eu cu siguranta am sa le repet imediat ce gasesc ingredientele necesare. Deocamdata postez reteta pentru a-mi fi mie mai usor sa o gasesc si sa nu mai fiu nevoita sa pierd timp traducand. 

In esenta, e nevoie de conserva de jackfruit, ciuperci pleurotus si foi de orez. Si evident multe condimente, sos de soia, sos de rosii, etc. 

Pana acum n-am vazut/cumparat conserva de jackfruits. Asa conservate, arata ca niste bucati de ton din conserva. Si textura seamana insa gustul e unul neutru. In cazul in care nu gasiti, se pot omite din reteta sau inlocui cu ciuperci pleurotus. 

Ea a folosit, pentru un aspect cat mai frumos si apropiat de cel al pulpelor de pui, batoane de scortisoara, pe post de os. Eu am preferat sa nu pun pentru ca ar fi schimbat si gustul preparatului si nu stiu cum ar fi ciupercile cu aroma de scortisoara. De asemenea, am omis vinul rosu si am adaugat supa de legume in loc de vin, tot pentru ca nu prea imi place cum schimba vinul gustul preparatului. 

Eu am folosit toata caserola de ciuperci, motiv pentru care mi-au iesit 7 bucati de pulpe false, in loc de 4 cum spune ea in descrierea retetei. 

Ingrediente umplutura:

-500 g ciuperci pleurotus

-1 conserva de jackfruits, scursa de apa

-1 pachet foi de orez (e nevoie de 2 foi pentru fiecare "pulpa" )

-2 linguri sos de soia

-3 linguri ulei vegetal (ea a folosit rapita, eu floarea soarelui)

-1/2 lingura sirop de artar (puteti inlocui cu miere sau zahar)

-1 lingurita boia dulce

-1 lingurita pudra de usturoi

-1 lingurita chimion (NU CHIMEN)

-1 bucatica mica ghimbir ras (sau 1/2 lingurita pudra de ghimbir)

-1 lingurita fulgi de chili (sau mai putin, daca nu va place prea picant)

-2 linguri amidon de porumb

-60 ml vin rosu (sau supa de legume sau apa)


Sos pentru uns pulpele

-1 lingura ulei vegetal

-1 lingura sos de soia

-1 lingurita sirop de artar (sau miere)

-1 lingura pasta de tomate

-1 lingurita mustar

-1/2 lingurita sare

-piper

-boia de ardei dulce


Mai intai se pregateste umplutura. Ciupercile se curata , se taie varfurile coditelor, se sterg cu servetele de bucatarie, apoi se rup in fasii. 

Conserva de jackfruit se scurge si se adauga peste ciuperci. Peste ele se pun toate condimentele, uleiul, pasta de rosii, sosul de soia si se soteaza intr-o tigaie antiaderenta. Dupa ce s-au calit si ciupercile s-au inmuiat, se adauga amidonul si supa de legume. Se amesteca pana se ingroasa si se leaga compozitia. 

Se ia pe rand cate o foaie de orez si se inmoaie intr-un vas cu apa, pana cand devine foarte maleabil. Foaia de orez se pune pe un prosop usor umezit. Peste foaia de orez se pune o lingura din compozitia de ciuperci si se inveleste. Se ia o a doua foaie de orez, se inmoaie si se pune deasupra si se inveleste "pulpa", astfel incat sa nu existe riscul sa iasa compozitia. Daca manevrati cu grija foile, nu se vor rupe. Sunt rezistente. Procedam la fel pana se termina toata compozitia de ciuperci. "Pulpele" obtinute le punem pe o farfurie pana pregatim marinada.

Pentru marinada cu care se ung pullele, se pun intr-un bol toate ingredientele si se amesteca. Eu ar fi trebuit sa dublez cantitatile, avand in vedere ca mi-au iesit mai multe bucati de "pulpa". Data viitoare. Oricum vreau sa fac poze mai frumoase. Cu o pensula, se unge fiecare pulpa falsa cu sos si se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Se coc in cuptorul preincalzit la 170-180 C, timp de 40 minute, pana devin rumene si crocante. Foaia de orez va avea textura si gustul de piele de pui rumenita, doar ca fara colesterol.

Se servesc cu garnitura preferata.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.