miercuri, 23 august 2023

Tarta cu rubarba si frangipane

 

Cu cateva zile inainte de a pleca in vacanta, am primit niste rubarba, iar dupa ce m-am intors, am facut aceasta tarta mai intai si apoi o prajitura, a carei reteta am postat-o deja. 

Mie mi-a placut mai mult aceasta tarta decat prajitura, pentru ca are un un gust mai exotic, avand crema de migdale (frangipane). 

Pe blog am mai multe retete cu frangipane si toate sunt foarte bune. 

Ingrediente aluat fraged: 

(forma de tort detasabila, 22 cm diametru)

-200 g faina

-100 g unt rece

-2 linguri zahar pudra

-1 galbenus de ou

-1-2 linguri apa rece


Aluatul fraged pentru tarte se face foarte usor. Intr-un bol incapator se pune faina si zaharul pudra. Se adauga untul taiat cubulete. Cu varfurile degetelor se amesteca bine pana se obtin niste firimituri. Apoi se adauga galbenusul si apa rece si se framanta rapid un aluat fraged. Nu insistati cu framantatul, pentru ca nu avem nevoie de un aluat elastic ci de unul fraged. E suficient ca aluatul sa fie legat si sa nu se lipeasca de degete. Se inveleste aluatul in folie alimentara si se pune in frigider pentru o ora. 

(In acest timp, ne ocupam de crema frangipane si de rubarba.)

Dupa acest timp, se scoate aluatul din frigider, se intindesub forma unuidisc si se pune intr-o forma pentru tarta sau forma de tort detasabila. Se inteapa din loc in loc cu o furculita. Peste aluat se pune hartie de copt, iar pe hartie se pun boabe de fasole sau pietricele speciale care vor impiedica umflarea aluatului in timpul coacerii. Se coace coaja pentru tarta, 10 minute in cuptorul preincalzit, la 170 C. Intre timp pregatim crema frangipane si rubarba.

Ingrediente crema frangipane:

-100 g unt moale

-100 g zahar

-2 oua

-100 g faina de migdale

-1/2 fiola esenta de vanilie

+

-4 tije rubarba 

-2 linguri gem de capsune

Se amesteca cu mixerul, untul moale si zaharul, pana rezulta o crema spumoasa. Se adauga pe rand ouale, apoi faina de migdale. Aceasta crema va sta in frigider pana cand ii vine randul sa fie pusa in crusta pentru tarta.

Rubarba curatata se taie in bucati de aproximativ 5-6 cm. Peste bucatile de rubarba se presara o lingura de zahar. Intr-o tigaie antiaderenta se pune o lingura de unt si se adauga rubarba. Se lasa cateva minute sa se inmoaie putin si sa prinda o usoara aroma de unt .

Dupa ce crusta pentru tarta s-a copt 10 minute, se scoate din cuptor, se indeparteaza foaia de copt si boabele de fasole. Se pune crema frangipane. Peste crema se pun bastonasele de rubarba. Eu le-am asezat simplu, de jur imprejur. Dar daca aveti timp, puteti decora si mai frumos tarta. Se unge rubarba cu gem de capsune si se mai coace tarta 35-40 minute la 170 C, caldura sus-jos, fara ventilatie. 

Dupa ce s-a copt, se lasa sa se raceasca, apoi se serveste pudrata cu zahar.  

Delicioasa! Merita sa incercati aceasta reteta. Si sa va imprieteniti cu rubarba.

Atentie: eu am cuptor mai mic, neincorporabil si coc aproape to la 170 C. La cuptoarele mai mari, setati temperatura la 180 C.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.