joi, 11 martie 2021

Placinte cu varza la tigaie

 

Sunt fantastice aceste placinte, chiar daca pozele nu spun prea multe. Ba chiar mi s-au parut urate si nereusite, astfel ca nu am vrut sa postez reteta. Dar, pentru ca pe facebook mmi s-a cerut reteta, m-am hotarat sa o postez. Oricum le voi reface in curand si poate si pozele vor fi mai reusite. De aceasta data am ales sa le fac cu varza calita, pentru ca cel mai mult imi plac placintele cu varza. Dar Alex a cerut sa-i fac si cu branza, asa ca sambata am in plan inca o portie. 

Ingrediente aluat:

-500 g faina

-1 plic drojdie uscata

-150 ml lapte

-150 ml apa 

-1/2 lingurita zahar

-50 ml ulei

-1 lingurita sare

 

Umplutura varza 

-o varza (aproximativ 1 kg)

-3 linguri ulei

-sare, piper dupa gust


Eu am facut aluatul la masina de paine, astfel ca am scutit timp si efort. Si e cea mai comoda varianta. Daca nu aveti masina de paine, procedati astfel: puneti faina intr-un castron incapator. Adaugati sarea si amestecati . Adaugati apa amestecata cu laptele caldut in care ati pus zaharul si ati activat drojdia si incepeti sa framantati. Adaugati si uleiul si framantati pana cand aluatul nu se mai lipeste de mana. Acoperiti vasul cu un prosop si lasati aluatul sa creasca timp de o ora, pana isi va dubla volumul. 

Inte timp se taie fin varza, ca pentru salata. Se adauga sare si se lasa cateva minute, apoi se framanta putin cu mana, pana se inmoaie varza. Se incinge uleiul intr-o cratita si se adauga varza. Se caleste varza si se adauga piper dupa gust. (Mie imi place varza calita cu mult piper, dar daca mananca si copiii, atunci nu e indicat sa puneti mult.)

Aluatul crescut se imparte in opt bucati egale. Fiecare bucata se intinde intr-o foaie rotunda , se pune varza calita (impartiti varza in asa fel incat sa ajunga cantitati egale la fiecare placinta). Se pliaza marginile astfel incat sa nu iasa umplutura. Apoi se intinde din nou placinta astfel incat sa nu fie mai groasa de 1 cm. Se pun placintele intr-o tigaie de teflon unsa cu putin ulei si se prajesc cate 2-3 minute pefiecare parte.Sunt absolut delicioase.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.