duminică, 27 martie 2011

Supa crema din frunze de ridichi



Pe blogul Laurei Adamache am vazut o reteta de supa crema de frunze de ridichi. N-as fi crezut in veci ca se pot manca si frunzele de ridichi. Dar uite ca se poate. :) Am fost cam sceptica, avand in vedere ca frunzele de ridichi sunt destul de aspre si tepoase si nu-mi imaginam ce gust pot avea. De gust m-am convins, in plus am gasit si un articol interesant pe net, referitor la beneficiile consumului frunzelor de ridichi.

"Mănâncă şi frunzele de ridichi!
     Frunzele de ridichi sunt rar folosite în alimentaţie, pentru că puţini ştiu că au efecte vitaminizante şi remineralizante mult mai puternice decât rădăcinile. Ele conţin vitaminele A, B1, B2 şi vitamina C, având în acelaşi timp efecte antitoxice şi depurative puternice, mai ales în cure îndelungate.
     Cura cu frunze de ridiche de lună este recomandată în sângerările gingiilor, astenie, tulburările de ritm cardiac şi somnolenţă. De asemenea, cura de o lună cu salată preparată din frunze de ridichi este un excepţional detoxifiant pentru întregul organism. Ea ajută la refacerea florei intestinale normale, protejează stomacul, elimină o bună parte din bolile infecţioase care apar atunci când sistemul imunitar este slăbit de administrarea abuzivă de medicamente." 



-4 legaturi frunze de ridichi de luna
- cartofi 
-1 ceapa
-sare dupa gust


Se spala frunzele cu apa din abundenta pentru a se indeparta firicelele de nisip. Carofii si ceapa se curata, ceapa se taie in sferturi, la fel si cartofii si se pun la fiert in apa cu sare. Cand cartofii sunt pe jumatate fierti, se adauga si frunzele de ridichi si se fierb si acestea pana se inmoaie. 


Se lasa sa se raceasca, se pune amestecul in blender si se paseaza . Daca e prea gros si cremos se mai adauga apa si se lasa sa mai dea un clocot. Se adauga sare dupa gust. 


Se serveste supa cu smantana si crutoane de paine sau paine prajita.



7 comentarii:

  1. O doamne:)) Am vazut si eu reteta asta dar daca i-as sotului sa manance asa ceva./...cred ca mi-as auzi eu:) Ca iar fac experimente pe el:))
    Sa va fie de bine:)
    Neah..nu as face veci:)

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai facut sa rad. Sotul meu e deschis la experimente de acest gen si nu comenteaza. Mananca ce-i pun eu in farfurie.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta supita.
    Am trecut-o pe lista.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hehe..al meu nu...daca vede ceva dubios in farfurie ma intreaba: Iar faci experimente pe mine?:))
    Asa ca mai nou ma gandesc bine daca vreau sa experiemnetez. El e stilul clasic...nu ii place sa experimenteze..prefera traditionalul nu extravagantele (ma refer la retete noi?:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si apropo..cand fac ciorba de gulii face ca trenul..spune ca doar porcii mananca gulii si lui sa nu ii mai dau:) E comic uneori dar de cele mai multe nu comenteaza si mananca ce ii dau chiar daca inghite greu:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Bianca, mai trebuie uneori sa mancam si buruieni ca e sanatos. :)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.