sâmbătă, 17 decembrie 2011

Savarine adevarate



Savarine adevarate, cu aluat dospit, asa cum gasiti la cofetarie, dar muuult mai bune. Umplute cu frisca naturala. Din pacate pozele nu sunt foarte reusite. 
Revin cu reteta, acum trebuie sa plec. Va spun doar ca sunt cele mai bune savarine, mult mai bune decat cele cu pesmet. Reteta o gasiti pe net insa eu am luat-o de la Nela (Un dulce aromat).

Pentru coji:
-250 g faina
-15 g drojdie
-200 ml lapte
-1 ou
-30 g zahar
30 ml ulei

Pentru sirop
-400 ml apa
-200 g zahar
-1 esenta de rom

Se caramelizeaza zaharul, se toarna apa si se fierbe siropul pana se topeste caramelul, se adauga esenta de rom si se lasa siropul sa se raceasca, dupa care se insiropeaza savarinele. 

Pentru umplut:
-400 ml frisca (naturala am folosit eu)
-2 linguri zahar pudra

Intr-un castron se freaca drojdia cu putin zahar pana se lichefieaza ,apoi se dilueaza cu 150 ml lapte caldut si cu putina faina ,se lasa sa creasca .Dupa ce a crescut se adauga peste faina oul si zaharul si se amesteca cu restul de lapte caldut.La inceput se amesteca cu lingura pana se omogenizeaza toate,aduagam uleiul si incepem sa framantam cu mana.Va iesi o coca foarte moale pe care o lasam sa se dospeasca. (Eu va spun ca nu am pus mana pe aluat, am amestecat cu lingura pana cand aluatul a inceput sa se desprinda de pe peretii vasului.)
Am lasat aluatul sa creasca o jumatate de ora, apoi fiind destul de moale, am pus cu lingura in formele unse cu ulei si tapetate cu pesmet.


Am mai lasat vreo 20 de minute, timp in care a mai crescut in forme. Mi-au iesit 12 savarine din aceasta cantitate. Se coc in cuptorul preincalzit pana se rumenesc. Se lasa sa se raceasca apoi se insiropeaza, se taie in doua si se umplu cu frisca.

 

11 comentarii:

  1. Arata ff bine... felicitari!!... Eu insa aceasta reteta cu siguranta nu am s-o incerc... nu sunt prietena cu aluatul dospit!
    Raman la prima reteta pe care tot de la tine o am (cea cu pesmet) si e minunata...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Felis. Eu sunt sigura ca daca incerci aceasta reteta de savarine, n-o sa le mai faci niciodata pe cele cu pesmet. Sunt mult mai bune, exact ca savarinele originale. :) Si se fac atat de usor. Imposibil sa nu-ti iasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu fac insa cu gris si nu dospite ,dar voi incerca si aceasta varianta ca prea arata bine..pup o saptamana minunata si Craciun fericit si linistit iti doresc!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne ferește! Cate bunătăți ai pe-aici Cristina!!! Grozave sunt savarinele tale...in copilaria mea asa erau la cofetarii,da,cu frisca adevarata!
    Am sa fac si eu...poate de Revelion,multumesc pentru reteta!
    pupicei

    RăspundețiȘtergere
  5. Aziz, sa incerci neaparat. Ai sa vezi ca renunti definitiv la cei cu gris.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am facut si eu savarine dupa reteta ta, si da, sunt excelente!! Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  7. Reteta are o lacuna pt ca nu se spune ce faci cu restul de faina, adica diferenta dintre cele 250 g si cea pe care o pui cu drojdia. Sper sa imi iasa totusi, tocmai am lasat aluatul la crescut in castron.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ”Intr-un castron se freaca drojdia cu putin zahar pana se lichefieaza ,apoi se dilueaza cu 150 ml lapte caldut si cu putina faina ,se lasa sa creasca .Dupa ce a crescut se adauga peste faina oul si zaharul si se amesteca cu restul de lapte caldut.”

      Poate că exprimarea nu a fost prea detaliată, dar dacă citeşti mai atent, se înţelege că adaugi o cantitate mică de făină în drojdia cu lapte şi abia apoi se pune restul de făină împreună cu ou şi zahăr.


      Eu acum am lăsat savarinele la crescut. :) Cred că îmi vor ieşi :)
      Revin cu detalii.

      Ștergere
  8. Savarine!!! Arata la fel ce cele din galantarele cofetariilor copilariei mele! Sper sa-mi reuseasca!
    Am in intrebare : ce fel de drojdie ? Uscata sau verde?

    Multumesc si va doresc spor !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc pentru aprecieri. La savarine folosesc drojdie proaspata, cubulete. Dar cu siguranta se poate folosi si drojdie uscata.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.