duminică, 10 octombrie 2010

Tort "Amandina"



Blatul:
-6 oua
-8 linguri zahar
-2 linguri apa
-2 linguri ulei
-6 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 praf de copt


Crema:

Desi nu e crema originala a amandinei, e o crema foarte buna. Motivul pentru care am optat pentru o crema ganache este ca nu prea agreem cremele cu unt.
-500 ml frisca (creme patisserie)
-200 g ciocolata amaruie

Sirop:
-2 plicuri capucino clasic
-200 ml apa
-2 linguri cu varf zahar


Pentru crema, se incalzeste frisca, fara a junge la fierbere si se adauga ciocolata rupta in bucatele. Se amesteca pana se topeste ciocolata. Crema astfel obtinuta se pune la rece, in frigider pana a doua zi. 
A doua zi, cand asamblam tortul, batem bine cu mixerul crema.


Blatul se taie in douya, se insiropeaza cu siropul obtinut din capuccino, se pune crema din care oprim 3-4 linguri pentru ornat, se acopera cu al doilea blat insiropat si se glazureaza cu ciocolata topita. Aici am dat-o in bara cu glazura, pentru ca m-am cascat la Auchan la cumparaturi si am cumparat ciocolata cu lapte...cu crema de lapte:). Asa ca ieri am cumparat alta ciocolata la magazinul de langa bloc, dar ce am gasit acolo nu era tocmai ideala pentru glazura.
Am topit si o ciocolata alba si am trasat niste dungi peste glazura, si din crema ramasa am spritat niste moturi pe margine.







17 comentarii:

  1. o sectiune taaaare tentanta ,criss!super tortul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eres toda una pastelera, la tarta se ve increible. Preciosa y deliciosa.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  3. Muchisimas gracias Jise Manuel. Muy amable de tu parte.

    RăspundețiȘtergere
  4. O felie ciocolatoasa. Super gustoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce-ai putut sa faci aici, Cristinaaaa! Arata demential + muuuult sirop = mi-ai frant inima-n doua! Asadar, feliuta de prezentare daca nu si-a manifestat nimeni intentia pentru ea...este a mea toata!!! O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos ti-a iesit... si ornarea si sectiunea

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Petit Foury. Ma bucur ca iti place. Sper totusi sa nu-ti fi frant inima. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce bunaciune.O saptamana frumoasa sa ai si tu si Alex.Pupic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Merci Micul. O saptamana frumoasa si tie.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna.

    Sunt Cornelia si as vrea sa te rog daca esti dispus/a sa faci un schimb de linkuri cu siteul meu despre Rodie. Voi incerca sa acopar tot ce se poate despre fructul Rodiei.

    Siteul se afla aici http://www.rodie.info/

    Ma poti contacta folosind pagina de contact de pe site.

    Astept un raspuns.
    Multumesc pentru timpul acordat.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.