sâmbătă, 10 aprilie 2010

Negresa insiropata


De mult tot caut o reteta de negresa si am gasit pe blogul lui  Ralu' .(Multumesc Ralu pentru reteta.)
Asadar reteta, cu unele mici modificari:
(cana folosita este de 250 ml.)
- 1 1/2 cana zahar
- 1 1/2 cana faina
- 1 cana de lapte
- 1 cana de ulei
- 5 oua
- 3-4 linguri de cacao (am pus tot pachetul, daca tot e negresa, pai atunci sa fie neagra)
- 6 linguri de nuca macinata
- un plic de zahar vanilinat
- un plic de praf de copt
- 1/4 lingurita de sare (nu am pus deloc)
- o cana plina cu bucati mari de nuca
- 3 linguri gem de visine (am pus eu, reteta originala nu prevede)


Intr-un vas se amesteca zaharul, zaharul vanilinat, cacaua, apoi se adauga treptat laptele si uleiul, pana se omogenizeaza bine. Se pune pe foc si se lasa sa dea un clocot. Din aceasta compozitie se opreste o cana.



Restul siropului de ciocolata se lasa sa se raceasca, apoi se amesteca cu 5 galbenusuri, se adauga nuca macinata, faina amestecata cu praful de copt si in final albusurile batute spuma si bucatile mari de nuci.


Compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit 25-30 minute, pana trece testul scobitorii.



Cand este aproape gata, se scoate tava din cuptor, se toarna peste blat siropul de cacao ramas in care am adaugat o jumatate  sticluta esenta de rom si se intinde cu dosul unei linguri pe toata suprafata prajiturii, apoi se introduce din nou in cuptor si se mai coace 10 minute, la foc mic. Se lasa sa se raceasca, apoi se taie patrate sau dreptunghiuri.



Eu am batut 150 ml frisca si am ornat prajitura, dupa ce am taiat-o in patrate. Din sirop am pastrat 2-3 lingurite pe care le-am picurat peste moturile de frisca.


E delicioasa prajitura. Daca vreti sa dati gata pe cineve, cu aceasta prajitura veti reusi cu sigurnta.

Inca o poza


hai ca v-am facut pofta
si ultima



19 comentarii:

  1. Arata tare bine...
    Trecem reteta la To do list:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Bianca. E usor de facut si foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina esta delicioso es muy rico quisiera estar en tu casa para saborear este rico pastel
    cariños
    Cristina este delicios este foarte bogat ar fi la domiciliu pentru a savura acest tort bogat
    afecţiune

    RăspundețiȘtergere
  4. Gracias Angelica. Pues, yo te inbito con mucho gusto a mi casa, para saborear un pastel.

    RăspundețiȘtergere
  5. arata tare bine...eu una ador negresea indiferent de forma si gust..a ta arata tare bine si insiropata as...yuumyuum...si chiar ai facuto neagra:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Merci draga mea. Pai am facut-o neagra de tot. Si are un gust divin de la cacao, cred, are un gust de ciocolata amaruie.

    RăspundețiȘtergere
  7. eu as vrea sa dau pe cineva gata si anume pe mine personal.m-a lasat cu gusra cascata prajitura asta.am vazut negrese de multeeeee feluri dar parca nu aratau asa ciocolatoase (stiu ca n-ai pus cioco) ca a ta.pup criss

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Sarah, esti draguta ca intotdeauna.

    RăspundețiȘtergere
  9. ce bine arata supeee!!!!
    imi place cum ai arnjat pagina cu nouul temple :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte faine si sunt sigura ca e asa de buna.
    O saptamana faina sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  11. Merci Micule, o saptamana faina si tie.

    RăspundețiȘtergere
  12. bunnn acum te invit sa iti ei umbrela si sa vii sa culegi o ploaie de premii.pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. buna. azi am facut "negresa insiropata"...fff buna.multumesc. am sa incerc si alte retete propuse de tine. pupici

    RăspundețiȘtergere
  14. E un dezastru aceasta reteta. in primul rand cu jumatatea de cana de zahar ,va fi dietetica iar in al doilea rand si cel mai dramatic...cu jumatate de cana de faina si 2 cani de lichid va iesi o crema de prajitura,eventual... Eu cred ca lipsesc ingrediente.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca tu n-ai facut in viata ta o prajitura si nu stii sa citesti o reteta, va fi intr-adevar un dezastru. Nu e dietetica nici pe departe, nu e vorba de jumatate de cana de zahar. 1 1/2 inseamna o cana si jumatate. Eu am dat sursa retetei si am copiat reteta de pe pagina respectiva, altfel nu am obiceiul sa pun cantitatile masurate cu cana. Deci mai incearca odata si vei vedea ca nu e un dezastru.

      Ștergere
    2. chiar ca aia nu stie sa citeasca... dar, nu e mult ulei ?

      Ștergere
    3. Lucica, nu e prea mult ulei, eu am facut prajitura de foarte multe ori si e perfecta asa.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.