luni, 29 ianuarie 2024

Prajitura cu gem si aluat razuit

 


Prajitura aceasta e una atat de simpla si aparent banala, dar delicioasa si numai buna pentru a recicla gemurile care stau in camara si nu le mai mananca nimeni. 

Adevarul e ca la noi gemurile nu prea au trecere. Se mananca doar cel de capsune si de caise. Pentru ca am in camara mai multe borcane cu gem de prune facut cu vreo doi ani in urma, am zis sa fac o prajitura cu gem sa mai scap de borcanele din camara. 

Este o prajitura ieftina, rapida, cu ingrediente putine, dar rezultatul e unul delicios. Imediat dupa ce se raceste, are o textura care mie imi place la nebunie. stratul razuit de deasupra e usor crocant. Sigur ca pe masura ce sta, nu vai mai fi la fel de crocanta ci devine frageda, incat se topeste in gura. 

Ingrediente aluat fraged:

-500 g faina

-250 g unt rece

-120 g zahar pudra

-1 praf sare

-1 plic praf de copt

-3 galbenusuri

-coaja rasa de la o lamaie

-1 plic zahar vanilat

-3-4 linguri lapte rece


Eu am pregatit aluatul cu ajutorul robotului, pentru ca e mult mai usor si acest aluat nu are nevoie de framantare. Trebuie doar sa se omogenizeze toate ingredientele .

In vasul robotului am pus faina, zaharul pudra, sarea, praful de copt, zaharul vanilat si untul rece taiat cubulete. Se mixeaza un minut pana incep sa se amestece ingredientele si vom obtine niste firimituri. Se adauga apoi galbenusurile, coaja de lamaie si pe rand cele 3 sau 4 linguri lapte rece. Nu puneti tot laptele de la inceput, s-ar putea sa fie suficiente doar 3 linguri. Veti observa cat de repede se va lega si se va forma o bila de aluat.

Aluatul se imparte in doua bucati, astfel: 2/3 il vom inveli in folie alimentara si il vom pune 30 minute in frigider. 1/3 il vom inveli in folie alimentara si il vom pune in congelator. 


Ingrediente umplutura:

-1 borcan gem de prune/visine/caise

-150 g nuci prajite si tocate

-3 albusuri

-100 g zahar

-1 fiola esenta de rom


Nucile se rumenesc putin inainte de a fi tocate. Astfel vor avea o aroma mai puternica si vor fi mai gustoase. 

Albusurile se bat spuma tare cu zaharul. 

Gemul se amesteca cu nuca macinata si romul. Apoi se adauga albusurile batute spuma.


Se scoate aluatul din frigider si se intinde intr-o foaie de marimea tavii (22/32). Eu am tapetat tava cu hartie de copt si peste hartia de copt am pus foaia. Peste foaie am intins compozitia de albus/nuca/gem si am nivelat.

Deasupra am ras pe razatoarea cu gauri mari, aluatul congelat. (Sigur ca am reusit sa-mi rad si un deget.) 

Se coace prajitura in cuptorul preincalzit la 170 C, caldura sus-jos timp de 30 35 minute, pana se rumeneste. 

Dupa ce se raceste, se pudreaza cu zahar si se poate taia.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.