joi, 14 aprilie 2016

Savarina uriasa


Savarina este fara doar si poate, regina prajiturilor. Desi nu toti sunt de aceeasi parere, unora li se pare greu de facut, altora doar o banala "paine" insiropata si umpluta cu frisca. Daca este facuta asa cum trebuie, cu siguranta e delicioasa. Luni m-am uitat la Bake off si proba eliminatorie a constat in reinterpretarea savarinei. Sincera sa fiu am fost dezamagita de prestatia concurentilor. Ce au facut ei acolo nu avea nimic de a face cu savarina. Asa ca m-am gandit sa reinterpretez :P (vad ca tare se poarta termenul) savarina si iata ce a iesit. 

Ingrediente:
-250 g faina
-30 g zahar
-30 ml ulei
-1 ou
-200 ml lapte
-5 g drojdie uscata (sau 15 g drojdie proaspata)
 +
-2 linguri gem de capsuni
-200 ml frisca naturala Pilos
-100 ml frisca vegetala Meggle
-1 lingura zahar pudra

Sirop:
-400 ml apa
-200 g zahar
-1 fiola esenta de rom

Prepararea aluatului pentru savarine este extrem de simpla si dupa parerea mea, oricine poate sa faca aceasta prajitura. Intr-un bol se pune faina, drojdia uscata si zaharul. Se adauga laptele caldut si se amesteca totul cu o paleta. Apoi se adauga oul si uleiul si se amesteca totul pana cand se omogenizeaza. Compozitia va fi destul de lichida, dar nu va speriati, asa trebuie sa fie. Se acopera bolul cu un prosop si se lasa aluatul sa creasca pana cand isi dubleaza volumul. Cand Aluatul a crescut suficient, cu ajutorul unei linguri se repartizeaza in formele pentru savarine, unse in prealabil cu unt si tapetate cu faina, sau cum am procedat eu, se pune tot aluatul intr-o forma de guguluf, din silicon. Formele de silicon sunt foarte practice pentru ca nu trebuie unse si nu se lipesc.
Se coace savarina pana cand devine aurie, apoi se scoate pe un gratar sa se raceasca .
Pentru sirop, se fierbe apa cu zaharul, apoi se adauga esenta de rom. Se taie in doua savarina si se insiropeaza foarte bine, astfel incat sa nu ramana uscata pe margini.
Frisca se bate impreuna cu zaharul pudra, pana cand devine ferma. Eu am folosit frisca naturala Pilos si am adaugar si frisca Meggle, pentru a se bate mai bine, dar tot nu a fost atat de ferma pe cat ar fi fost daca foloseam doar frisca vegetala. In fine, eu inca n-am descoperit frisca naturala care sa stea teapana si sa ma multumeasca pe deplin. Partea de jos a savarinei se unge cu gemul de capsuni, de pun 2/3 din frisca batuta, se acopera cu cealalta jumatate a cojii de savarina si se orneaza cu restul de frisca.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.