sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Cornulete cu gem


-500 g faina
-1 pliculet drojdie uscata
-200 g unt sau margarina (se poate si untura insa eu nu folosesc)
-2 linguri smantana
-1 ou
-5 linguri zahar
-zahar vanilat
-coaja de lamaie
-50 ml lapte


Faina se amesteca cu drojdia uscata. Se adauga untul, smantana, zaharul, vanilia, coaja de lamaie si oul. Treptat si laptele si se framanta un aluat elastic si nelipicios. care se lasa sa creasca o ora.


Se intind apoi cercuri din aluat, care se taie in 8 sau mai multe triunghiuri. Pe fiecare triunghi se pune gem mai tare care sa nu curga (visine am pus eu), apoi se ruleaza dinspre exterior spre interior.


Se pun cornuletele in tava pe hartie de copt. Se coc aproximativ 15-20 minute in cuptorul preincalzit. Eu le verific, intorc unul si daca e auriu inseamna ca sunt gata. Nu trebuie lasate mai mult pentru ca nu mai raman asa pufoase.


Fierbinti se dau prin zahar pudra vanilat.


2 comentarii:

  1. Draga,Cristina tin sa te felicit pt delicioasele retete cu care ne incanti...ne esti de mare ajutor noua incepatoarelor...iti multumim din suflet.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea, multumesc pentru vizita si pentru comentariu. Ma bucur ca iti plac retetele mele si cred ca mereu e loc de mai bine.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.