sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Tort cu trandafiri



Am incercat si eu zilele trecute sa fac niste trandafiri din pasta de lapte praf si zic eu ca m-am descurcat onorabil, avand in vedere ca n-am ustensile. Si daca tot i-am facut, m-am gandit sa-i pun pe un tortulet.
Asta e ce mi-a iesit.

Blatul:
-6 oua
-8 linguri zahar
-2 linguri apa
-2 linguri ulei
-6 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 praf de copt


Crema:
-250 g mascarpone
-400 ml cremme patisserie
-4 galbenusuri
-150 g zahar

Galbenusurile se amesteca cu zaharul, pe baie de aburi pana se topeste zaharul. Se lasa sa se raceasca in frigider. Mascarpone se bate cu mixerul si se adauga crema de galbenusuri. Separat se bate frisca, apoi se adauga crema cu mascarpone.


 Jeleul de afine:
-500 g afine
-160 g zahar
-300 ml apa
-1 budinca de vanilie

Afinele amestecate cu zahar si 100 ml apa se pun la fiert. In momentul in care incep sa fiarba, se toarna praful de budinca amestecat cu restul de apa.

Pentru insiropat:
 -apa
-zahar
-visinata
-sucul de la afine

Pe o tava punem inelul detasabil si jumatate de blat bine insiropat.

Turnam jeleul de afine si dupa ce acesta s-a racit bine de tot, punem jumatate din crema.



Punem al doilea blat insiropat si restul de crema. Dupa doua ore scoatem inelul si acoperim cu frisca. Ornam dupa imaginatie.Eu am ornat cu trandafiri din pasta de lapte praf. Pentru ca n-am gasit colorant verde, si trebuia sa fac si frunze, am colorat putin pasta de lapte praf cu sirop de menta. Dar culoarea n-a fost prea intensa, astfel ca m-am ajutat si de cariocile de la dr. Oetker.Pe margine am pus niste grilaje de ciocolata.





sectiunea,
Vreau sa spun ca gustul e absolut divin, e un deliciu tortul acesta, crema e senzationala Si imi pare bine ca am ales aceasta combinatie.



18 comentarii:

  1. Foarte faini ti-au iesit si trandafirii si tortul!! Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumosi trandafirii!si tortul e bun..as incerca si eu reteta,doar ca am sa inlocuiesc afinele cu mure...

    RăspundețiȘtergere
  3. Como siempre unas tartas maravillosas.

    Pd. No se si te has enterado, pero hay un concurso muy interesanet en mi blog que pueden participar de todo el mundo.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Bianca. Am prins curaj sa mai incerc si altceva.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc geta. Si cu mure e foarte bun, tortul de acu' doua saptamani l-am facut cu mousse de mure si a fost super.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gracias Jose Manuel. No sabia de ese concurso.

    RăspundețiȘtergere
  7. Excelent arata si cred ca e si tare, tare bun.
    Sanatate multa sotului tau si pupic lui Alex.

    RăspundețiȘtergere
  8. Intotdeauna prima data mananc trandafirii de pe tort...asa imi vine sa-i mananc si pe ai tai, ca tare-s frumosi! Faina ideea cu grilajele de cioco, de aplicat ;-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Liana. Pai nu prea am rabdare sa nivelez marginile asa ca apelez la trucuri.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru un incepator,trandafirii arata foarte bine iar tortul e bestial !te pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Nela. Esti o draguta. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  12. Wowww ce fain!!!!Am sa fac sigur si eu combintzia asta!!!!Ma bucur ca am intrat aici!!!!
    Mullltttt successss
    Ana - Sydney

    RăspundețiȘtergere
  13. Ana, multumesc pentru vizita. Ma bucur ca iti place reteta mea. Te mai astept.

    RăspundețiȘtergere
  14. Criss, un tort de nota 10 (zece). Felicitari arata bine si sigur este gustos. De trangafiri ce sa mai spun...foarte frumosi. Inca o data, felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Ghiocel. Ma straduiesc sa fac si mai frumosi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte reusit tortuletul tau...nu mai spun de trandafirasi
    Felicitari!!!
    Pupici
    Lory

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.