vineri, 13 aprilie 2012

Baigli cu mac


"Beigli" sau baigli este cozonacul traditional unguresc, dar pe care eu il prefer in locul cozonacului traditional, care nu prea are trecere la noi. Imi place mai ales cel cu mac, mult mac. Cred ca se si vede in poze. :D
Am mai postat reteta de baigli insa de aceasta data pentru aluat am folosit reteta de aici a Leilei . (Bucataresele vesele). Pentru umplutura am ramas la reteta mea de aici .
Revin maine cu reteta, pentru ca particip cu ea si la provocarea lunii aprilie, gazduita de Alina - Blog de sotie fericita .

Ingrediente aluat:
-530 g faina(am pus 550)
-250 g unt sau margarina
-2 linguri zahar
 -1 galbenus de ou
 -1 ou intreg
-20 g drojdie proaspata
-150 ml lapte

-coaja de lamaie

Preparare:
Dizolvam drojdia in laptele caldut impreuna cu cele 2 linguri zahar . La faina adaugam 250 g unt sau margarina , amestecam apoi adaugam 1 galbenus de ou, 1 ou intreg si laptele caldut cu drojdia. Framantam pana aluatul se omogenizeaza si lasam la dospoit pentru circa 40 minute la loc caldut. Aluatul rezultat il impartim in 3 parti egale. Fiecare parte o intindem sub forma unui dreptunghi, punem umplutura si rulam.
Eu am facut doi cozonacei cu mac si unul cu nuca.

Umplutura de mac: (pentru 2 cozonacei)
-400 g mac macinat
-200 g zahar
-coaja de lamaie
-1 plic zahar vanilat
-200 ml lapte

Se pune la fiert laptele cu zaharul si coaja de lamaie si cand incepe sa fiarba se adauga macul macinat.
La fel procedam si la umplutura de nuca.

Umplutura de nuca: (pentru un cozonacel)
-200 g nuca macinata
-100 g zahar
-coaja de lamaie
-120 ml lapte

Optional se pot adauga si stafide in oricare umplutura.
Pentru a se evita lipirea si craparea cozonacilor, puneti cate o fasie de hartie de copt intre ei. Eu de fiecare data uit. :D






21 de comentarii:

  1. mmmm...ce mnune ai pregatit tu aici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Supeeeeeeeeeer!
    Aluatul de la Leila l-am folosit si io asta-iarna si ne-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place. Insa iarasi am uitat sa pun hartie de copt intre suluri sa nu se lipeasca.

      Ștergere
  3. Ce bunataturi aici! Iar mi-ai facut pofta! Sarbatori fericite, Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Paste Fericit alaturi de cei dragi! Si noua ne place tare mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Super arata! si sunt delicioasa..imi plac asa de mult! Sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bunatate!Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sarbatori luminate si multa fericire alaturi de familie si cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sarbatori luminate si multa fericire alaturi de cei dragi! Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ti-au iesit super!si eu am tot zis ca fac si nu am mai apucat!Poate de Craciun ii fac!

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place baigli de cand ma stiu si mereu il halesc cu pofta. :)
    Ti-a iesit foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
  11. ...nu spui nimic de copt..cat se coc, la ce temperatura????

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu i-am copt pe ai mei aproximativ 40 minute,la 190,primele 15 min, apoi am redus la 175.
    Au ieșit super buni.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am facut reteta...nu am avut decat 200gr de unt si am completat cu 50de untura. Am respectat reteta in rest si o recomand cu drag.cel mai usor cozonac. Suoer

    RăspundețiȘtergere
  14. Ma bucur ca v-a placut reteta. Si noua ne plac foarte mult acesti cozonaci, mai ales pentru ca au multa umplutura.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.