marți, 3 aprilie 2012

Malai dulce



Am vazut aceasta reteta pur intamplator pe blogul lui Adi Hadean si am zis "why not?". Desi nu sunt o mancatoare de mamaliga, as putea chiar sa spun ca nu-mi place. :)  Deci nu stiu ce m-a facut sa incerc reteta, cert e ca nu pot spune ca imi place rezultatul in mod deosebit. Dar asta pentru ca eu prefer prajiturile spumoase, cu crema, ciocolata, frisca, etc. N-am respectat in totalitate reteta, am mai imbunatatit-o putin, adaugand si un sirop de zahar ars. Data viitoare (asta daca va exista o data viitoare), am sa dau malaiul prin rasnita sa-l fac mai fin si am sa dublez cantitatea de sirop. Sa trecem asadar la reteta:
(Toate ingredientele le-am masurat cu o cana de 250 ml)

-2 cani malai fin (eu l-am cernut dar tot nu mi s-a parut extra fin)
-1 cana gris
-1 cana faina
-100 ml ulei (sau unt topit)
-1 plic praf de copt
-1 lingurita bicarbonat de sodiu
-350 ml iaurt
-1 cana zahar
-3 oua
-zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie

Pentru sirop:
-4 linguri zahar
-1 cana apa


Intr-un vas se amesteca malaiul, grisul, faina si praful de copt. Separat se amesteca galbenusurile cu zaharul, vanilia, uleiul, iaurtul si bicarbonatul de sodiu. Se amesteca cu mixerul pana se dizolva zaharul, apoi se adauga amestecul de malai, gris, faina, avand grija sa se inglobeze perfect in amestecul lichid, astfel incat sa nu ramana cocoloase. In final se adauga albusurile batute spume, amestecand usor cu o paleta de jos in sus. Se toarna amestecul rezultat intr-un vas termorezistent uns cu unt si se coace 30-35 minute.
Cand e gata, se toarna siropul (care mie mi s-a parut mult prea putin). Dupa racire se pudreaza cu zahar si se portioneaza. Se poate servi cu dulceata (de cirese, de exemplu).





7 comentarii:

  1. Ce bine arata si ce pufoasa este!!!Mmm, cred ca este tare buna!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super, cu siguranta am sa incerc.
    Sa ai o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu ador genul asta de praji...imi aduce aminte de copilarie! macar ai incercat si sti acum daca o s-o mai incerci sau nu:)oricum ti-a iesit minunat!

    RăspundețiȘtergere
  4. mama mea il face cu untura si iese grozav!

    RăspundețiȘtergere
  5. Una dintre prajiturile mele preferate !
    Ti-a iesit foarte fain ! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. e buna-buna reteta asta, o stiu si eu de la mama :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos arata. Si pe mine ma duce cu gandul la copilarie aceasta prajiturica.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.