luni, 5 decembrie 2022

Mici vegani

 

N-am sa va spun ca acesti mici sunt la fel de buni ca aceia originali, dar surprinzator, au miros de mici si sunt chiar buni. Pentru cineva care a adoptat dieta vegana...

Si cum eu incerc sa-i pregatesc  lui Alex tot ce stiu ca ii placea inainte de a deveni vegan, am cautat o reteta de mici. Reteta dupa care m-am ghidat e aceasta, doar ca eu n-am adaugat cacao in compozitie. Mi s-a parut aiurea sa pun cacao la mici. 

Ingrediente:

-100 g granule de soia

-200 ml apa clocotita

-100 g tofu afumat (cel de la Lidl e foarte bun si ieftin)

-50 g faina

-1 ceapa rosie

-3 catei de usturoi

-1 lingurita sare

-1/2 lingurita piper

-1 lingurita boia de ardei dulce 

-1/2 lingurita cimbru uscat

-1 lingurita bicarbonat de sodiu


Apa clocotita se toarna peste granulele de soia si se lasa deoparte 20 minute. In acest timp, granulele vor absorbi apa, se vor umfla si inmuia. Apoi se pun intr-o strecuratoare, se preseaza cu o lingura sa se scurga surplusul de apa. 

Peste granulele de soia se adauga tofu ras pe razatoarea mica, ceapa si usturoiul tocat, condimentele si bicarbonatul. Se framanta bine cu mana pana se amesteca ingredientele si se formeaza micii. Mie mi-au iesit 10 bucati. Rulati micii cu palmele unse cu ulei. Se pun micii in frigider o ora, dupa care se prajesc in tigaia gril, pana se rumenesc pe toate partile. Dupa ce prind o usoara grusta, se acopera tigaia gril cu capac, sa se patrunda si pe interior. 

Aici e nevoie de atentie, pentru ca se lipesc de tigaie. Dara viitoare am sa-i pun intr-o tigaie antiaderenta sa nu mai am bataie de cap cu ei. 😀

Alex i-a mancat cu mustar si cartofi dulci facuti la cuptor si a zis ca pot sa mai fac. 😀











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.