luni, 5 decembrie 2022

Branza vegana din naut

 

Sambata am incercat marea cu degetul 😅, daca pot sa spun asa. Am facut branza vegana din naut. 

De cand Alex a devenit vegan, incerc sa pregatesc tot felul de nebunii, tot felul de retete care mai de care mai ciudate, care sa suplineasca alimentele tipice pe care le consuma inainte si pe care noi le consumam in continuare. Pe youtube gasesc toate nebuniile posibile. Reteta de branza am gasit-o pe canalul "Totul de casa". 

Branza a iesit  buna la gust, cred ca ceapa si usturoiul au contribuit la acest lucru. Sigur ca nu are gust de branza, doar arata ca o branza. Dar e si asta ceva. 😄.  Seamana oarecum cu tofu. I se mai spune si tofu galben.

Pe youtube am vazut si o varianta care contine orez fiert sau cartofi, dar mi se pare ca ne indepartam prea mult de la ideea de "branza", fie ea si vegana.

Trebuie sa spun in primul rand ce nu mi-a placut. Nu mi-a placut ca desi am mixat mult compozitia, branza n-a iesit atat de fina pe cat m-am asteptat. Data viitoare voi reduce cantitatea de apa si voi strecura compozitia inainte de a o fierbe. M-a deranjat si faptul ca simteam coaja de la boabele de naut. Asadar, dupa ce vor fi bine hidratate, voi decoji fiecare bob de naut inainte de a le pune in blender.

De asemenea, branza mi s-a parut a fi destul de umeda. Aici nu stiu ce as putea sa-i fac, poate sa o las la scurs intr-o strecuratoare. 

In rest, se poate imbunatati. se pot adauga ierburi aromate, (eu am pus masline si fulgi de chili). Dar voi incerca si cu alte arome.  

Ingrediente:

-170 g naut uscat pus la hidratat

-700 ml apa

-1 ceapa

-5 catei de usturoi

-4 linguri fulgi de drojdie inactiva

-1 lingura amidon

-2 linguri ulei de masline

-2 linguri suc de lamaie

-2 lingurite sare

 

Nautul l-am pus cu o seara inainte la hidratat. L-am lasat vreo 15 ore in apa, dupa care l-am scurs. 

In vasul blenderului (obligatoriu aveti nevoie de un blender de putere mare), am pus nautul scurs si toate ingredientele. Apa doar jumatate la inceput. Am mixat timp de 1 minut, apoi am adaugat restul de apa si am mai mixat 1 minut. A rezultat un lapte aromat, pe care l-am turnat intr-un vas si l-am pus la fier la foc mic, amestecand constant sa nu se prinda. Trebuie fiert cam 10 minute pana cand incepe sa se incroase si arata ca o mamaliga sau ca un terci. 

Am uns cu ulei de masline niste vase din ceramica si am pus terciul format in aceste vase. Unul l-am lasat natur, in cel d-al doile am adaugat masline. E drept ca maslinele trebuiau tocate marunt, dar Alex m-a ajutat si el le-a taiat cam mari. Iar in cel de-al treilea am adaugat o lingurita de fulgi de chili. Am pus vasele in frigider timp de 4 ore, dupa care am rasturnat branza pe farfurii. Simplu si rapid. Cu siguranta mai fac, pentru ca lui Alex ii place foarte tare. Mie imi creeaza un usor disconfort, o senzatie de balonare, ca de altfel orice preparat din naut, linte, fasole. 

Nota: in reteta originala nu era mentionat amidonul. Eu l-am adaugat la un moment dat in timpul fierberii pentru ca mi s-a parut destul de lichida compozitia.  De asemenea, reteta originala prevedea 800 ml apa, pe care eu am pus-o toata, dar cred ca 700 ml sunt de ajuns.








 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.