duminică, 4 octombrie 2015

Budinca de tapioca fara zahar


E prima oara cand folosesc perlutele de tapioca, am tot vazut astfel de budinci pe diverse bloguri si curiozitatea m-a facut sa cumpar si eu tapioca. Desi nu prea imi plac budincile si nici nu am astfel de retete pe blog. Dar am citit despre beneficiile consumului de tapioca si daca mai inlocuim si zaharul cu Green Sugar, in cateva minute obtinem un desert usor si sanatos.

Ingrediente:
-150 g perle de tapioca
-600 ml apa
-600 ml lapte
-5 stickuri Green Sugar
-1 lingurita extract de vanilie

Jeleu de capsuni:
-150 g capsuni (din congelator)
-2 stickuri Green Sugar
-1 lingurita gelatina
-2 linguri apa

Mai intai pregatim jeleul de capsuni pentru ca acesta trebuie sa se intareasca. In 2 linguri de apa rece hidratam gelatina. Capsunile le lasam sa se decongeleze, le zdrobim cu o furculita si adaugam cele 2 stickuri de Green Sugar. Punem vasul pe foc si incalzim pana atinge punctul de fierbere, apoi luam vasul de pe foc si adaugam gelatina. Paharele in care vom pregati budinca, le sprijinim astfel incat sa stea oblic. Eu m-am folosit de niste prosoape de bucatarie. Punem jeleul in pahare si lasam sa se intareasca.
Intr-un vas punem 600 ml apa la fiert. Cand clocoteste, adaugam perlele de tapioca si fierbem 3-4 minute pana cand incepe sa capete un aspect gelatinos. Luam vasul de pe foc si turnam tapioca intr-o strecuratoare si clatim cu apa rece pana cand dispare gelatina si raman doar perlele de tapioca. Intr-un alt vas punem laptele la fiert impreuna cu indulcitorul si extractul de vanilie. Cand laptele incepe sa fiarba, adaugam tapioca spalata si scursa de apa si fierbem amestecand in continuu pana cand incepe sa se ingroasa. Punem apoi budinca in pahare peste jeleul de capsuni si lasam sa se raceasca, timp in care tapioca va absorbi tot laptele si budinca se va intari.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.