miercuri, 7 octombrie 2015

Biscuiti spritati, fara zahar


Aceasta e una din retetele cu amintiri din copilarie, tin minte ca tare imi mai placea cand ne facea mama biscuiti cu un dispozitiv montat la masina de carne. Atat doar ca mama ii facea simpli, o parte cu vanilie, o parte maro in care punea cacao. Eu ii fac putin mai "cosmetizati", cu ciocolata, cocos, ciocolata alba, etc. Si pentru ca sotului meu ii plac foarte tare biscuitii si fursecurile, m-am gandit ca ar fi potrivita o varianta mai putin calorica, o varianta fara zahar, dar indulcita cu Green Sugar zero calorii si zero indice glicemic. 

Ingrediente:
-500 g faina
-1 plic praf de copt
-100 g Green Sugar
-150 g untura (sau 200 g unt/margarina)
-3 oua
-coaja rasa de la o limeta
-1 lingurita extract de vanilie

Intr-un bol se spumeaza untul/margarina/untura impreuna cu indulcitorul. (De aceasta data am folosit untura, de care m-am ferit foarte tare pana acum, insa dupa tot ce am citit, e mult mai sanatoasa decat margarina si in plus veti obtine cei mai fragezi biscuiti posibili.)Se adauga apoi ouale, extractul de vanilie si coaja rasa de limeta si in final faina amestecata cu praful de copt. Se framanta un aluat moale si nelipicios, dupa cum se poate vedea si in imaginea de mai jos. Dispozitivul de facut biscuiti spritati se ataseaza la o masina clasica de tocat carne si se formeaza biscuiti de marimea si forma care va place mai mult. Se coc aproximativ 20 minute, pana devin usor aurii pe partea de jos, dar atentie, nu se lasa mai mult pentru ca isi pierd fragezimea si devin uscati si tari. Se pot decora cu ciocolata si fulgi de cocos, sau se lasa ca atare. Se pastreaza foarte bine in cutii de tabla, pentru o perioada destul de lunga.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.