marți, 8 ianuarie 2013

Alfajores II


Am refacut aceasta reteta pentru ca am mai gasit in camara, ratacita, o cutie de lapte codensat. Si pentru ca nu vroiam ceva foarte dulce sau cremos, am preferat sa refac aceste fursecuri. Reteta e usor modificata fata de cea postata deja in blog. Revin . :D


-150 g faina 
 -170 g amidon
-150 g unt
-120 g zahar pudra
-vanilie
-coaja rasa de la o lamaie
-un ou
-un galbenus
-o lingurita praf de copt
-dulce de leche o cutie
-zahar pudra

Se bate untul moale cu zaharul, vanilia pana devine spumos. Se adauga oul + galbenusul, se bate pana devine o crema lucioasa, dupa care se adauga faina amestecata cu amidonul si praful de copt. Rezulta un amestec destul de moale si cremos, care se inveleste in folie alimentara si se pune in frigider minim 2 ore. Va sfatuiesc sa lasati intr-adevar aluatul la frigider doua ore, pentru ca altfel e greu de lucrat cu el, si se lipeste. Data trecuta m-am grabit si nu l-am lasat decat vreo 30 minute insa acum l-am lasat cred vreo 4 ore si s-a lucrat mult mai usor.
Se intinde o foaie cam de 0.5 cm, pe planseta infainata, se decupeaza floricele sau inimioare. Aluatul trebuie intins intr-o foaie destul de subtire, pentru ca el va creste suficient. Se coc fix 10 minute, nici mai mult nici mai putin, pentru ca ele trebuie sa ramana albe. Se lipesc cate doua cu dulce de leche .
Se pastreaza in cutie de tabla inchisa ermetic.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.