duminică, 13 mai 2018

Minitarte cu ciocolata si caramel


Luna mai e plina de evenimente fericite , pentru noi si fiecare eveniment e marcat de obicei cu un tort. Vineri, Alexutul meu (care by the way, e ditamai flacaut de 1,75 m) a implinit 15 ani. De multe ori stau si ma intreb cum si cand au trecut acesti ani!? Si de ce asa de repede!? Sunt intrebari retorice....In fine...l-am intrebat ce tort ar vrea sa-i fac si el a zis ca nu vrea tort, ca ar vrea o Tarta cu ciocolata si caramel. Si cum dorinta lui e porunca, am trecut la treaba, am modificat putin reteta, pentru ca am vrut totusi ceva mai festiv si am facut mai multe minitarte pe care le-am si decorat cu ce aveam la indemana. Si am obtinut niste cosulete dragalase si absolut delicioase pe care va recomand cu tot dragul sa le incercati. De exemplu cand vreti sa faceti un candy bar pentru o petrecere , aceste minitarte sunt alegerea ideala. 



Ingrediente crusta crocanta:
-240 g faina
-1 lingura cacao
-100 g unt rece
-1 lingura zahar pudra 
-1 varf de cutit praf de copt
-1 oua
-1 lingura lapte rece (optional) (eu nu am mai pus)

Intr-un vas se pune faina, zaharul pudra, cacao, praful de copt si se amesteca. Se adauga untul rece, de la frigider, taiat in bucati si cu varfurile degetelor se amesteca pana cand capata un aspect de firimituri. Se adauga oul si se framanta doar atat cat sa se lege aluatul. Daca e cazul, se adauga o lingura de lapte rece. Aluatul nu trebuie framantat prea mult, pentru a nu deveni elastic. Se inveleste apoi in folie alimentara si se pune in frigider pentru o ora. Dupa ora de stat in frigider, se intinde foaia de aluat, se decupeaza si se preseaza cu ajutorul degetelor, in cosuletele pentru minitarte. Cosuletele se inteapa din loc in loc cu o furculita si se coc in cuptorul preincalzit, la foc mic, aproximativ 25 minute (sau in functie de cuptorul fiecareia). Cand sunt gata, se scot foarte usor din forme si se lasa sa se raceasca pe un gratar. 

Reteta caramelului o gasiti aici


Ganache de ciocolata
-100 g ciocolata neagra (Primola)
-50 g ciocolata cu lapte
-150 ml smantana pentru frisca (Pilos)

Pentru crema ganache, se pune ciocolata rupta in bucati impreuna cu smantana lichida intr-un vas, pe baie de aburi. Se amesteca pana se topeste ciocolata si rezulta o crema fina .

Decor:
-200 ml frisca Pilos
-1 lingura zahar pudra
-felii de capsune
-afine
-frunzulite de menta












Un comentariu:

  1. Wow delicious belissimas minitartes :)
    https://artes-viagens-sabores.blogspot.pt/

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.