marți, 26 septembrie 2017

Falafel (Sun Food)

 

Sun Food, furnizorul celor mai sanatoase si gustoase conserve de legume si fructe, ne invita la concurs. Toti cei care doresc sa participe la acest concurs, vor avea de reprodus una din retetele de pe blogul Edit's kitchen, respectiv reteta de falafel sau pe cea de shakshuka. In general nu prea particip la concursuri, dar fiind vorba de retete arabesti a caror fana sunt, am zis why not? Sunt retete delicioase si simple si cu ajutorul conservelor Sun Food, devin si mai rapide si mai simplu de gatit, asa ca am trecut la treaba. Ai mei au fost mai mult decat incantati de aceste delicioase chiftelute, pe care pana acum le-am pregatit doar din naut uscat, pus la inmuiat, dar de acum sigur le voi pregati numai din conservele Sun Food.
Am respectat in totalitate reteta de pe blogul lui Edit, desi de regula eu dau falafelul prin susan inainte de prajire, de aceasta data am renuntat la susan, pentru a ma conforma regulamentului.
Ca de obicei, cand aveam mai mare nevoie de poze frumoase, nu mi-au iesit, era si intuneric si n-am nici aparat. In fine...

Ingrediente:
-2 conserve de naut Sun Food
-1-2 cepe
-5 catei de usturoi
-1 legatura mare patrunjel
-2 linguri de faina
-boia iute
-1 legatura mica de coriantru
-1/2 lingurita chimion pudra
-sare, piper
-ulei pentru prajit

Nautul se pune intr-o strecuratoare si se lasa sa se scurga. E bine sa se scurga toata apa , pentru ca de acest lucru depinde cantitatea de faina folisita. Eu l-am lasat cam 20 minute si am folosit 2 linguri rase de faina.
Nautul se pune in vasul robotului de bucatarie si se marunteste. Nu e nevoie sa fie chiar pasta. Intr-un bol incapator, punem nautul maruntit in robot, ceapa si patrunjelul tocate marunt,
usturoiul pisat, coriandru si chimion, faina, sare, piper si boia iute. Omogenizam compozitia si formam chiftelutele pe care le prajim in ulei, mai inta pe o parte, apoi le intoarcem sa se rumeneasca pe ambele parti. Trebuie manevrate cu grija, pentru a nu se zdrobi. Le scoatem pe hartie de bucatarie pentru a se absorbi surplusul de ulei. 
Se servesc calde sau reci, cu sos de iaurt sau cu o salata asortata. 
Sunt absolut delicioase.





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.