duminică, 7 iunie 2015

Gem si sirop de capsuni



In ultimii ani am facut dulceata de capsuni doar cu gelfix, pentru ca fierbea repede si dintr-o cantitate mica de capsuni imi ieseau multe borcane de dulceata. Dar nu mi-a placut ca desi la inceput dulceata avea o culoare frumoasa, in timp devenea maronie. Astfel ca de aceasta data am preferat varianta clasica cu fructe, zahar, zeama de lamaie. E drept ca am facut de aceasta data gem si nu dulceata.

Ingrediente:
-5 kg capsuni spalate si curatate
-2 kg zahar
-zeama de la o lamaie

Fructele se spala, se curata de frunzulite si se taie in sferturi. Se adauga zaharul. Eu am pus 2 kg de zahar si mi s-a parut suficient, dar daca va place mai dulce, respectati proportia de o jumatate kg zahar la un kg fruct.
Capsunile se amesteca cu zaharul pana cand zaharul se topeste si capsunile vor lasa destul de mult sirop. Se adauga zeama de la o lamaie si se pune la fiert la foc mic si dupa 10 minute de fierbere se ia siropul si se toarna in sticle sterilizate. Eu am luat 4 sticle de 330 ml sirop, restul l-am lasat sa fiarba pana cand gemul a avut o consistenta potrivita apoi l-am pus in borcane sterilizate si am invelit borcanele in paturi unde au stat pana a doua zi.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.