sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Prajitura sah


Am vazut aceasta prajitura cu multi ani in urma pe blogul "Dulciuri fel de fel", apoi am vazut cu ceva timp in urma si varianta Timeei si mi-a placut cum arata. Azi a venit randul sa fac si eu aceasta prajitura, in my way. Reteta e simpla de tot, doua blaturi simple, unul alb si unul maro si o crema la alegere. Eu am ales din comoditate crema de la prajitura krem a la krem. Dar merge si o crema caramel cum a facut Miha sau si crema cu capucino a Timeei. Dar avand in vedere ca lui Alex nu-i plac prajiturile cu cafea, nu-i place nici macar tiramisu, am preferat crema simpla de vanilie. 

Blat alb:
-3 oua
-4 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-5 linguri rase faina
-1 lingurita praf de copt

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, zaharul vanilat, apa si uleiul si se bat cu mixerul pana se albesc, isi dubleaza volumul si se topesc cristalele de zahar. Se adauga faina amestecata cu praful de copt. Se amesteca bine pana se inglobeaza faina, apoi cu o lingura, amestecand de jos in sus, se adauga albusurile batute spuma. Se toarna amestecul in tava (20/30) tapetata cu hartie de copt. Se coace blatul pana trece testul cu scobitoarea, apoi se scoate si se lasa sa se raceasca.

Blat maro:
-3 oua
-4 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-4 linguri rase faina
-1 lingura cacao
-1 lingurita praf de copt

Modul de preparare e identic cu cel al blatului alb.

Sirop:
-100 g zahar
-100 ml apa

Se caramelizeaza zaharul, se adauga apa si se lasa sa fiarba pana se topeste caramelul.

Crema:
-200 ml lapte
-300 ml frisca lichida (Meggle)
-1 plic crem ole de vanilie

Se pun toate ingredientele intr-un bol si se bat cu mixerul pana rezulta o crema spumoasa.

Glazura:
-150 g ciocolata neagra (Laura)
-4 linguri frisca lichida

Se topeste ciocolata pe baie de aburi impreuna cu frisca lichida. 

Asamblare:
Cele doua blaturi trebuie sa fie reci. Sub nicio forma nu se taie cat sunt calde.
Blaturile se suprapun, se taie marginile, apoi se taie fasii egale. Dupa parerea mea cel mai simplu e sa se taie mai intai in doua parti egale, apoi diecare parte din nou in doua si apoi din nou in doua fiecare parte obtinuta. Se obtin astfel 8 fasii egale albe si 8 maro. Una o sa ramana oroicum, insa impreuna cu marginile le-am congelat si am sa le folosesc data viitoare la cake pops. Pe o tava se pun 5 fasii unse intre ele cu  putina crema. Una alba, una maro. Se insiropeaza. Eu le-am insiropat foarte putin cu o pensula, mi-a fost teama sa nu se lase prajitura. Deasupra se pune un strat de crema, apoi din nou 5 fasii . Daca primul rand l-am inceput cu o fasie maro, al doilea il vom incepe cu o fasie alba. Procedam la fel pana asamblam prajitura. Vor iesi 3 randuri. Cu crema ramasa ungem toata prajitura si marginile, apoi glazuram cu ciocolata neagra sau cu lapte. Mie imi place ciocolata neagra, e preferata mea, de aceea o folosesc mai des. Dupa glazurare se pune prajitura o ora in frigider, apoi se poate taia. Din pacate feliile mele n-au iesit perfecte, as fi vrut sa fie mai evidenta tabla de sah, dar s-a cam manjit cu crema.





5 comentarii:

  1. tare bine arata prajitura asta, poate ma incumet si eu sa o incerc. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma complimenti!! E' bellissimo questo dolce ..sembra una scacchiera di dolcezze.
    Mi segno la ricetta.
    Buona serata.
    Inco

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceasta prajitura ti-a iesit mai mult decat PERFECT ! E o prajitura pe care mama mea o facea foarte des de sarbatori si asa arata !!! Eu am 55 ani !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Te ``urmaresc`` de mult...imi place ceea ce faci! Pentru tot ai nota 10 cu felicitari !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lucia, multumesc mult pentru vizita si pentru cuvintele frumoase. Ma bucur ca iti plac retetele mele. Te astept cu drag oricand.

      Ștergere
  4. Daca tava reste de dimensiune mai marr,probabil n o sa iaaa blatul inalt..asa s a intamplat la mn,dar f gustoasa:).Multumesc

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.