marți, 13 octombrie 2009

Tort de ciocolata


Este absolut senzational acest tort. Cel mai bun tort de ciocolata!

Blatul l-am facut din 5 oua, 5 linguri apa, 10 linguri zahar, 10 linguri faina, 1 praf de copt si 2 linguri cacao.

Am copt blatul, l-am taiat in doua, l-am insiropat cu apa+zahar+esenta de rom.

Crema am facut-o din 400 g ciocolata amaruie  Primola (4 bucati dar cred ca sunt suficiente si 3 bucati, pentru ca daca e prea multa ciocolata se intareste crema) si 500 ml frisca si 1/2 plic gelatina.
Se poate folosi ci  ciocolata cu lapte (fara umplutura!), dar eu prefer ciocolata amaruie.


Am rupt ciocolata, am pus-o peste frisca si am topit-o pe foc mic amestecand in continuu. Apoi dupa ce a stat vreo doua ore la frigi am batut-o bine cu mixerul si in final am adaugat gelatina dizolvata si am mai batut un pic. Am umplut blatul cu crema, l-am lasat la frigi alte doua ore dupa care am pus deasupra glazura.

Doua ciocolati Galactic amarui (se poate folosi orice ciocolata amaruie) le-am pus intr-un bol in micro, doua minute dupa care am amestecat putin sa se topeasca bine si am pus frisca lichida. Cantitatea exacta nu pot sa v-o spun, am turnat cam cat mi s-a parut mie ca ar iesi o glazura fina si usor de intins. Am turnat peste tort. Am gresit cu blatul, trebuia sa pun deasupra partea de la fund sa fie mai fina insa data viitoare asa am sa fac. Se mai vad unele gaurele dar oricum tortul e foarte bun. L-am ornat cu frisca batuta.
inca o poza mai de aproape
si o sectiune ciocolatoasa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.