sâmbătă, 29 octombrie 2016

Baba au rum


Baba au rum, sunt un fel de savarine. Sau mai bine zis predecesoarea savarinelor. ( Cam lesinate babele mele, ca le-am umplut cu frisca naturala si nu sta atat de teapana ca si frisca vegetala.)

Ingrediente:

-250g de făină
-2 linguri de zahăr

-4g de drojdie uscată
-50 ml de lapte
-3 ouă
-30 g stafide inmuiate in rom
-90 g unt moale
+
-300 ml frisca lichida
-1 lingura zahar pudra
-1 plic zahar vanilat

Sirop:
-400 ml de apă
-200 g de zahăr
-1 fiola esenta de rom

Modul de preparare, precum si reteta in sine, nu difera prea mult de cea a savarinelor. Intr-un bol se pune faina, drojdia uscata si zaharul. Se adauga laptele caldut si se amesteca totul cu o paleta. Apoi se adauga ouale si untul topit si se amesteca totul si in final se adauga si stafidele scurse si  omogenizeaza compozitia, care va fi destul de moale, dar nu va speriati, asa trebuie sa fie. Se acopera bolul cu un prosop si se lasa aluatul sa creasca pana cand isi dubleaza volumul. Cand aluatul a crescut suficient, cu ajutorul unei linguri se repartizeaza in formele pentru savarine, unse in prealabil cu unt si tapetate cu faina, sau cum am procedat eu, se pune in forme de silicon. Formele de silicon sunt foarte practice pentru ca nu trebuie unse si nu se lipesc. Reteta originala prevede ca "babele" sa se coaca in niste forme tubulare, dar neavand asa ceva, improvizam. ;)
Se coc "babele" pana cand devin aurii, apoi se scot pe un gratar sa se raceasca .
Pentru sirop, se fierbe apa cu zaharul, apoi se adauga esenta de rom. Se ia fiecare prajitura si cu o lingura se scufunda in sirop, apoi se pune pe un platou. In final, siropul ramas se repartizeaza in orificiile prajiturilor.
Frisca se bate impreuna cu zaharul pudra, pana cand devine ferma. Eu am folosit frisca naturala Sanlacta, dar tot nu a fost atat de ferma pe cat ar fi fost daca foloseam frisca vegetala. Dar gustul e mult mai bun. In fine, eu inca n-am descoperit frisca naturala care sa stea teapana si sa ma multumeasca pe deplin.Se decoreaza prajiturile cu fructe proaspete sau congelate. Eu am pus zmeura congelata.









Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.