sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Amandine



Amandine adevarate, cu glazura din fondant. Reteta mai tarziu, acum fugim la Maciupi la joaca. :)
Inca ceva, mi-a fost teama de fondant, dar mi-a iesit din prima si acum nu mai am nicio emotie. Intradevar fondantul e cel care da aspectul si gustul amandinelor adevarate. Singura problema e ca am facut prea putin, trebuia sa fac o cantitate mai mare, dubla chiar, pentru a putea glasa bine de tot amandinele. Data viitoare ;) .

Blat: (tava 20/30)
-6 oua
-6 linguri zahar
-2 linguri ulei
-1 lingura apa
-6 linguri faina
-2 linguri cacao
-1 praf de copt

Se separa ouale si se bat albusurile spuma. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, apa si uleiul si se mixeaza pana se deschid la culoare si zaharul se topeste. Se adauga faina amestecata cu praf de copt si cacao si se omogenizeaza. Compozitia va fi destul de vartoasa, dar in momentul in care se adauga albusurile spuma, va deveni pufoasa si aerata. Se lasa mixerul deoparte si se adauga albusurile batute spuma, amestecand cu grija. Se toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace blatul la foc mic, in cuptorul preincalzit, pe treapta a doua a aragazului, timp de aproximativ 35 minute. Se lasa apoi sa se raceasca si se taie in patrate mai mici sau mai mari, dupa preferinta. 

Crema ganache:
-270 g ciocolata amaruie Laura (ar fi trebuit 300g dar am luat teapa, pentru ca ciocolata avea 90g in loc de 100 Very Happy )
-300 ml frisca lichida

Dupa parerea mea, cea mai simpla metoda de a pregati un ganache, este sa topiti ciocolata la microunde. Aici trebuie putina atentie, se lasa ciocolata 1 minut, se amesteca, se mai pune 1 minut si iarasi se amesteca, pana se topeste de tot. Nu se lasa la microunde mai multe minute deodata, pentru ca exista riscul sa se zahariseasca si nu mai e buna de nimic. Cand ciocolata s-a topit, se adauga frisca lichida si se omogenizeaza. Se lasa sa se raceasca in frigider cam o jumatate de ora, apoi se bate cu mixerul pana devine o crema suficient de tare.

Sirop:
-200 ml apa
-5 linguri zahar
-1 fiola esenta de rom

Apa si zaharul se pun la fiert, pana cand se topeste zaharul si siropul incepe sa clocoteasca. Se stinge focul si se adauga esenta de rom. Se lasa sa se raceasca, apoi se insiropeaza blatul.  

Fondant
-300 g zahar
-150 ml apa
-2 linguri miere de albine (eu am pus energizant Arovit)
-2 linguri cacao

Aici am avut oaresce emotii pentru ca n-am mai facut fondant pana acum si am citit ca multe fete au dat gres.
Mai intai punem un vas in figider sa stea la rece. Eu am pus o oala mica de inox.
Se pune apa intr-un vas, se toarna zaharul pe mijloc, avand grija sa nu ajunga pe peretii vasului. Se lasa sa fiarba siropul aproximativ 10-12 minute. Daca incepe sa se lipeasca zaharul de peretii vasului, curatam cu o pensula inmuiata in apa rece. Intr-un pahar punem apa rece si picuram sirop de zahar. Daca se aduna sub forma unei bilute pe fundul paharului, inseamna ca e gata. Adaugam mierea (sau energizantul) si luam vasul deoparte. Scoatem oala din frigider si turnam siropul in vasul racit. Batem cu mixerul pana incepe sa se ingroase si sa se albeasca. Trebuie sa arate ca in poza de mai jos. Lasam vasul deoparte. Fondantul se va intari foarte repede. In momentul in care prajitura e asamblata si portionata sub forma de cuburi, punem vasul cu fondant pe baie de aburi si amestecam usor pana devine fluid. Adaugam 1-2 linguri apa cat sa se poata lucra cu fondantul, adaugam si 2 linguri cacao si amestecam bine . Cu acest fondant glasam fiecare prajitura. Punem cam o lingura de fondant pe fiecare amandina, apoi optional trasam dungi cu ciocolata alba si facem cate o avelina din crema . 

fondantul, inainte de a adauga cacao


crema ganache








17 comentarii:

  1. Asa bine arata ca imi vine sa iau una din poza.Super super...

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata grozav de bine, parca sunt scoase din vitrina!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Criss draga esti o perfectionista. Nu numai ca arata bine dar sigur sunt si foarte bune. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristina felicitari pentru reusita,si eu am facut acest fondant pentru ca sunt o mare fana a amandinelor cu fondant si din prima mi-a iesit super ca am avut miere si in reteta pe care o am eu se cere si zeama de la jumatate de lamaie,iar eu ce zic ca na daca tot e miezul noptii si doar pe mine ma apuca asemenea ore prin bucatarie la "pofteli"am inlocuit mierea cu energizantul si zeama de lamaie cu putina sare de lamaie dizolvata in apa si uiteasa am descoperit eu caramelele acele gumante care se lipesc de dinti,in lipsa de altceva am adaugat putina apa am pus repede pe baie de abur si am amestecat acolo pana s-a mai inmuiat nitel si am reusit sa tort pe amandinele mele ca deja ma apucau zorii in bucatarie si se trezeau sotul si piticu,dar la final a iesit super ca s-a inmuiat carameaua mea si tot gust de fondant avea .te pup si spor la treaba

    RăspundețiȘtergere
  5. arata fff bine,mi-e dor de amandine adevarate ,bune,bune cu fondant dar si cu o crema adevarata,cu cacao....m-am saturat de crema ganache,pana peste cap...sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa le incerc pt sarbatorile de craciun.sper sami reuseask..

    RăspundețiȘtergere
  7. De aproape 3 ani de zile tot fac prajitura asta,dupa reteta ta
    Multi au inceput sa spuna : " face Andreea niste amandineeee... " 😂datorita tie ❤
    Mie nu imi place ciocolata amaruie dar prajitura ta o face dementiala ❤❤❤❤❤

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Andreea. Ma bucur ca iti place reteta.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.