sâmbătă, 4 august 2012

Indiene cu frisca





Pentru acest week-end (hmmmm, nu cred ca mai apuca ziua de maine..) am pregatit ceva bun si dulce, niste indiene cu frisca. Indienele imi placeau foarte mult in copilarie si era una din prajiturile preferate pe care le savuram cu placere la cofetarie. Sigur preferata si NO.1 ramane Prajitura Capriciu, a carei reteta n-am reusit sa o gasesc inca. Prajitura acesta am mai facut-o si cu alte ocazii, insa atunci am copt cojile (ma rog, impropriu spus coji dar nu stiu cum sa le zic :) ) in tava de briose. 
Pentru aceasta reteta avem nevoie de:

-6 oua
-6 linguri zahar pudra
-6 linguri faina
-2 linguri ulei
-1 plic zahar vanilat
-1 lingurita rasa praf de copt
 -600 ml frisca (am pus jumatate frisca Meegle jumatate smantana grasa Sanlacta + 1 lingura cu varf zahar pudra)

Pentru sirop:
-2 linguri zahar
-100 ml apa
-esenta de rom

Pentru glazura:
-100 g ciocolata amaruie
-100 ml frisca lichida

Albusurile se bat spuma. Separat in alt bol se pun galbenusurile, zaharul pudra, zaharul vanilat, uleiul si se spumeaza pana isi dubleaza volumul. Se adauga apoi faina amestecata cu praful de copt si se mixeaza pana se inglobeaza toata faina. Se adauga apoi albusurile, de aceasta data lasand mixerul deoparte si amestecand cu o lingura. Compozitia se toarna intr-un posh si se spriteaza pe hartie de copt cerculete, lasand distanta suficienta intre ele, pentru a nu se lipi la copt.  Se coc aproximativ 12 minute la foc mic in cuptorul preincalzit. Se lasa sa se raceasca putin, apoi se desprind cu ajutorul unui cutit. Jumatate din cerculete se insiropeaza, cealalta jumatate se glazureaza cu ciocolata topita.

Se amesteca smantana cu frisca lichida si o lingura de zahar pudra si se bate cu mixerul. Pe cerculetele insiropate se spriteaza frisca batuta si se acopera cu celelalte cerculete glazurate cu ciocolata. Sunt absolut delicioase.








10 comentarii:

  1. prajitura preferata a copilariei mele! multumesc pt. reteta...o cautam de ani de zile!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de apetisante or fi..sigur se topesc in gura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Rocsy. Intr-adevar se topesc si la propriu si la figurat.

      Ștergere
  3. Multumesc Adnia, Haplea. Ma bucur ca va plac.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot zic si eu ca le fac dar inca nu le-a venit randul.
    Arata tare bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca le vede tata, sigur isi aduce aminte de copilarie! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicioase,n-am mai mancat de ani buni!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. oh, au trecut cred 100 de ani de cand nu am mai mancat! Arata minunat! te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Aha, imi amintesc de aceste minunate prajituri!Oho, de cand nu am mai mancat:)Sunt delicioase!Pup!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.