sâmbătă, 11 august 2012

Cornuri de Bratislava




Mi-am amintit zilele trecute ca am vazut cu ceva timp in urma aceste cornuri pe facebook si daca tot s-a racorit putin, am zis ca e momentul sa aprind focul in cuptor si sa coc ceva. Bineinteles ca cel mai simplu mod de a gasi ceva pe net este sa intrebi Google. Si Google m-a trimis pe pagina unor fete dragute , Nico si Lia si uite asa am mai descoperit un blog plin cu bunatati. Acolo am vazut ca de fapt reteta provine de la Bucataresele vesele si uite asa din blog in blog, am facut si eu aceste cornuri umplute cu mac si nuca. Insa trebuie sa spun ca am pus mult mai multa nuca si mac decat au fetele pe blog. A, si fiindca primisem de la soacra-mea o punga pe care scrie inlocuitor de nuca macinata, am folosit-o si pe aceasta. Initial am zis ca cine stie ce prostii contine, apoi am vazut ca de fapt contine seminte de floarea soarelui prajite si macinate, germeni de grau si zahar. Textura si gustul imita foarte bine nuca macinata, totusi eu am mai gasit in frigider intr-o punguta cam 100 g nuca veritabila si am adaugat-o si pe aceasta. Cu toate astea compozitia n-a fost suficienta si am mai facut si compozitia de mac, unde am scapat putin cam multa apa :) si a iesit cam moale.

Asadar sa trecem la reteta:
Ingrediente aluat:
-600 g faina
-250 g unt (am pus si margarina)
-150-200 ml lapte
-50 g zahar
 -2 oua
 -1 praf sare
-1 plic drojdie uscata

 Ingrediente umplutura mac:
-100 g mac macinat
 -75 g zahar
-75 ml apa
-1 mana stafide
-coaja rasa de lamaie

Ingrediente umplutura nuca:
-200 g nuca macinata(aici eu am pus o punga de inlocuitor de nuca + 100 g nuca macinata, saharul si laptele le-am adaptat dupa cantitatea de nuca)
-150 g zahar
-150 ml lapte
-50 g stafide
-coaja rasa de la 1 lamaie

Alte ingrediente:
1 ou pentru uns cornurile,


Intr-un vas se amesteca faina cu praful de sare si drojdia uscata. Se adauga zaharul pudra, ouale, laptele caldut si untul topit si se framanta un aluat elastic, nelipicios, care se pune in frigider pana cand pregatim umplutura.

Nuca macinata se amesteca cu zaharul pudra, coaja de lamaie, se operesc cu laptele sau apa fierbinte. 
La fel procedam si cu macul macinat. 
Aluatul se scoate din frigider, se imparte in bilute egale de 32-34 g (eu am un cantar electronic si am cantarit fiecare biluta de aluat. Se lasa putin sa dospeasca, 10-15 minute, dupa care fiecare bila se intinde in forma elipsoidala, se pune umplutura, se ruleaza si se da forma unor potcoave. 


Se ung cornurile cu galbenus de ou, se lasa sa se usuce apoi se ung cu albus de ou, pentru a capata un aspect marmorat. Ale mele nu au "crapaturile" acelea specifice, pentru ca n-am avut rabdare sa stau pana se usuca si vroiam sa termin cat mai repede. :)





5 comentarii:

  1. Foarte faine, iar daca au mac sunt perfect pe gustul nostru.
    Te pup si-ti doresc o duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm.. cat de bine arata!!!... Vreau si eu!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Woow ce rabdare ai avut sa le impachetezi pe toate! Si zici ca umplutura a stat cuminte in aluat si nu a iesit la copt? Sa ma inarmez si eu cu ceva rabdare si le fac si eu. Saptamana minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super gustoase cornurile acestea! Merg perfect la pachet la servici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos arata, felicitari! Absolut ca cele autentice. Ma bucur ca ti-au reusit asa frumoase. Nico

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.