miercuri, 28 iunie 2017

Angel food cake


Angel food cake, sau "Prajitura ingerilor", usoara ca un fulg si facuta doar din albusuri, este un desert care cu siguranta va va placea. Eu am copt prajiturile in forme de mini gugulufuri, dar se poate coace si in forma de tort si decora ca atare. Am citit undeva ca nu e indicat sa se foloseasca forme de silicon, ei bine eu le-am copt in forma de silicon si au iesit destul de bine. Nu zic ca nu se puteau si mai bine, dar  ne multumim cu ce avem. :D

Ingrediente:
-7 albusuri
-120 g zahar
-80 g faina
-1 lingurita zeama de lamaie
-jeleu de mure
-200 ml smantana pentru frisca

Se bat albusurile spuma, apoi se adauga zaharul treptat si zeama de lamaie si se bat pana se topeste zaharul si rezulta o bezea ferma si lucioasa. Se adauga faina si se amesteca usor, cu miscari ample se jos in sus, avand grija ca aceasta compozitie sa nu se lase ci sa ramana aerata. Compozitia obtinuta eu am repartizat-o in forme de guguluf din silicon, insa se poate coace in orice forma doriti. Siliconul nu e cea mai fericita alegere pentru aceste prajituri, pentru ca raman goluri de aer si prajiturile nu ies atat de frumos din forme. Dar dupa decorare, micile defecte sunt ascunse. :) Prajitura se coace aproximativ 35-40 minute, dupa care se scoate din tava, respectiv formele de guguluf si se decoreaza dupa preferinta.

Jeleu de mure:
-250 g mure
-2 linguri zahar
-2 linguri apa
-5 g gelatina hidratata

Murele se paseaza printr-o sita, pentru a le indeparta semintele. Piureul rezultat se amesteca cu zaharul si apa si se pune la foc mic pana se topeste zaharul, apoi se ia deoparte si se adauga gelatina hidratata. Se amesteca pana se topeste gelatina si jeleul se repartizeaza in orificiile prajiturelelor.
Smantana pentru frisca se bate impreuna cu o lingura de zahar. Eu am adaugat o lingurita de jeleu pentru a capata o tenta usor mov. Se decoreaza prajiturile cu frisca batuta si se pun in frigider.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.