duminică, 28 mai 2017

Pui pe pat de sare



La noi in casa, aproape ca nu exista zi fara sa consumam carne de pui. Alex nici nu prea mananca alt fel de carne in afara de pui. Sigur ca snitelele din piept de pui sunt pe primul loc in cazul lui, dar noi preferam o friptura frageda si suculenta, cu pielea crocanta (de colesterol mai bine nu vorbim). 
Exact ca si reteta pe care v-o propun azi. Una extrem de simpla si fara prea mari batai de cap, dar cu un rezultat care va va incanta papilele gustative. Eu gatesc des astfel puiul, de cele mai multe ori prefer sa cumpar doar pulpe de pui, dar si puiul intreg este foarte bun gatit astfel.

Ingrediente:
-1 pui (1.3 kg)
-1 kg sare grunjoasa
-2 linguri ulei de masline
-1 capatana mica de usturoi
-2 linguri sos de soia
-1 lingura ketchup
-1 lingura miere de albine
-piper
-boia de ardei iute/dulce

Puiul se curata de resturile de puf sau pene si se spala. (Stiu ca unii chefi recomanda sa nu spalam puiul sau carnea in general, dar eu pur si simplu nu pot sa o gatesc fara sa o spal. )
Puiul se taie pe piept si se aseaza intr-o tava in care am pus in prealabil hartie de copt si am turnat sarea grunjoasa. Astfel va fi mai simplu sa aruncam sarea cu tot cu hartie de copt si nici nu va trebui sa frecam tava, care va ramane perfect curata.
Intr-un bol adaugam usturoiul zdrobit, uleiul de masline, ketchupul, mierea, sosul de soia, piperul si boiaua de ardei iute sau dulce si amestecam. Cu o pensula ungem puiul bine, apoi punem tava in cuptor pentru aproximativ o ora si jumatate. Eu am pus puiul pe treapta a doua a aragazului iar in tava de la aragaz am copt cartofii noi si astfel cu un minim de efort am obtinut si friptura si garnitura in acelasi timp. 






Un comentariu:

  1. De curand am intrat la dieta si trebuie sa mananc pui de cateva ori pe saptamana. Cu siguranta voi incerca si aceasta reteta (raman fara idei de a gati puiul si pare delicios ).

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.