sâmbătă, 21 iunie 2014

Caciuli rusesti



Caciuli rusesti ...pe timp de vara. Sau macar calendaristic vara...ca vremea de afara ne duce cu gandul mai degraba la toamna decat la vara. Aceasta prajitura s-a nascut accidental, pentru ca atunci cand am copt blatul pentru Tortul carte, m-am jucat Pet resque saga  pe facebook :D si am cam pierdut notiunea timpului, astfel ca atunci cand m-am trezit, marginile blatului se uscasera prea tare. Blatul de tort era compromis, astfel ca a trebui sa coc un alt blat. Initial am zis ca fac un salam de biscuiti si rezolv treaba, oricum de aruncat nu l-as fi aruncat. Dar mi-am amintit de prajitura "Caciuli rusesti" sau "Cusma cazacului", cum am mai intalnit-o pe net si am zis ca e momentul potrivit sa transform un blat simplu in ceva bun, aspectuos si care sa aiba si trecere. 

Blat:
-6 oua
-6 linguri zahar
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-6 linguri faina
-2 linguri cacao
-1 plic praf de copt

Pentru blat, se bat albusurile spuma. Separat, se pun galbenusurile cu zaharul, apa si uleiul intr-un bol si se bat cu mixerul pana se albesc, isi dubleaza volumul si zaharul se topeste. Se adauga faina amestecata cu cacao si praf de copt. Apoi se lasa mixerul deoparte, se adauga albusurile batute spuma si se amesteca cu o paleta sau cu o lingura, amestecand de jos in sus, sa ramana o compozitie aerata. Se toarna comopozitia intr-o tava 20/30 tapetata cu hartie de copt si se coace blatul 35 minute la foc mic in cuptorul preincalzit. Dupa ce sa racit se taie blatul in doua foi egale. 
Din cele doua foi se decupeaza cerculete cu un pahar. 
 
Crema:
-1 plic crem Ole de vanilie
-200 ml lapte
-300 ml frisca Meggle
 +
-100 g fulgi de cocos
Se pun toate ingredientele intr-un bol si se mixeaza 3 minute la viteza maxima, pana rezulta o crema spumoasa. Cum am mai spus si cu alte ocazii, e singura crema in care folosesc "prafuri". Si asta pentru ca e rapida si foarte buna. (De aceasta data am apelat la solutia de criza, pentru ca ma grabeam si n-am mai avut timp sa fierb o crema de vanilie, sa astept sa se raceasca si apoi s-o amestec cu frisca batuta. Dar puteti folosi orice alta crema va place.)
Cu jumatate din crema obtinuta se lipesc cerculetele decupate din blat. Cu restul, se ung prajiturelele pe margini si se tavalesc prin fulgi de cocos. Merge destul de repede, deci nu va faceti griji. La mine toata operatiunea insemnand decuparea, umplerea, tavalirea si glazurarea n-a durat mai mult de 35-40 minute.
 
-Glazura:
-90 g ciocolata cu lapte
-50 ml frisca lichida
 
Se topeste ciocolata impreuna cu frisca si cu ajutorul unei lingurite se glazureaza fiecare prajitura, avand grija sa nu se murdareasca marginile .
 

 
 

6 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.