vineri, 3 februarie 2017

Prajitura rasturnata cu ananas


Asa cum v-am obisnuit, din nou va aduc o reteta simpla si delicioasa, accesibila tuturor, chiar si incepatoarelor in ale bucatariei. Dupa Prajitura rasturnata cu mere si cea cu prune, urmeaza si aceasta cu ananas. Reteta e putin diferita de cea a celorlalte doua prajituri, dar si mai buna. Va asigur ca va veti indragosti de ea. Prajitura rasturnata cu ananas poate fi servita simpla sau cu frisca, crema de vanilie, inghetata, in orice combinatie e la fel de buna. Eu am avut o cutie mica de frisca Dorna si am ornat prajitura.

Ingrediente:
-6 oua
-200 gr zahar
-200 gr faina
-1 plic praf de copt
-125 gr unt
-esenta de vanilie
-coaja rasa de la o lamaie
+
-150 gr zahar pentru caramel
-1 conserva de ananas
-cateva fructe rosii (visine sau cirese, dar eu am pus zmeura pentru ca doar asta mai am in congelator)
-200 g smantana pentru frisca Dorna

Mai intai se caramelizeaza cele 150 g zahar si se roteste cratita in care se coace prajitura, astfel incat caramelul sa acopere in intregime fundul cratitei si la fel si peretii. Ananasul se scurge si se pun rondelele de ananas peste caramel. In mijlocul fiecarei rondele se pune cate o visina/cireasa. (Eu am pus zmeura si bine am facut, pentru ca aroma lasata de zmeura nu se compara cu nimic. Trust me :D )
Albusurile se bat spuma, apoi se adauga zaharul si se bat in continuare pana se topesc cristalele de zahar si rezulta o bezea ferma si lucioasa. Se adauga galbenusurile, esenta de vanilie, coaja rasa de ;a o lamaie, untul topit si racit si faina amestecata cu praful de copt. Se amesteca usor, pana se omogenizeaza compozitia, apoi se toarna in cratita/tava peste ananas si caramel. Se coace prajitura timp de 35 minute, la foc mic, pe treapta a doua a aragazului. Se rastoarna apoi pe un platou si se decoreaza dupa preferinta.
E absolut delicioasa. Daca vreti, puteti sa o si insiropati cu sucul de la compotul de ananas.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.