duminică, 8 ianuarie 2017

Gogosi in forma de briose, cu crema de vanilie si ciocolata


Aceste gogosi/briose sunt facute din aluat dospit, aproximativ ca si cel de cozonac si sunt umplute cu o crema paticera iar deasupra sunt glazurate cu ciocolata. Am vazut ceva asemanator pe un site arabesc, doar ca acele briose erau umplute cu o crema de ciocolata, asemanatoare cu nutella, dar mie mi s-a parut a fi prea multa ciocolata si cred ca ar fi fost mult prea dulci, astfel ca am preferat o crema usoara de vanilie. 
De cand am masina de paine, imi place sa pregatesc retete cu aluaturi, pentru ca mi-e foarte simplu si comod sa le prepar, nu-mi iau nici mult timp si nu exista vreun risc sa nu-mi iasa.

Ingrediente: (12 bucati)
-500 g faina
-100 g zahar
-1 plic zahar vanilat Dr.oetker
-coaja rasa de la o portocala
-2 galbenusuri
-200 ml lapte
-2 linguri ulei
-50 g unt topit
-7 g drojdie uscata Dr.Oetker
+
-1 galbenus pentru uns briosele

Singura conditie pentru reusita aluaturilor facute la masina de paine, este respectarea ordinii introducerii ingredientelor. Asadar, in cuva masinii de paine se introduc ingredientele in aceasta ordine: laptele caldut, untul topit, uleiul, galbenusurile, zaharul, zaharul vanilat, coaja de portocala, faina si in final drojdia. Se inchide capacul si se seteaza masina de paine pe programul de framantare si dospire. Dupa o ora si 30 minute, aluatul creste pana la capacul masinii. Se scoate aluatul, se imparte in 12 bile cat de cat egale si fiecare bila se pune in formele de briose. Eu am folosit formele de silicon, pentru ca imi plac foarte mult, se lucreaza foarte usor cu ele si nu exista niciun risc sa se lipeasca . Daca nu aveti forme de silicon, puneti cosulete de hartie in tava de briose. Si aceasta varianta e mai comoda decat sa le ungeti cu unt si sa le tapetati cu faina.
Se mai lasa sa creasca 20 minute, dupa care se ung cu galbenus de ou si se coc in cuptorul preincalzit, timp de 25-30 minute. 

Crema:
-4 oua
-180 g zahar
-500 ml lapte
-80 g faina
-2 plicuri zahar vanilat/1 pastaie de vanilie
Se pune laptele la fiert cu pastaia de vanilie . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca. Crema se lasa sa se raceasca, apoi se pune intr-un posh si se umple briosele.

Glazura (ganache de ciocolata nebatut)
-100 g ciocolata amaruie
-100 ml frisca lichida Pilos

Ciocolata se rupe in bucati si se topeste pe baie de aburi impreuna cu frisca lichida. Se amesteca pana se omogenizeaza, apoi se glazureaza fiecare briosa.








Un comentariu:

  1. Una receta expectacular.
    Empecemos a disfrutar de las pequeñas cosas, así podremos hacer grandes planes para nuestra vida. ¡Este año 2017 será nuestro. Levantemos nuestra copa y brindemos por los que están, por los que ya se fueron y por los que vendrán a nuestras vidas. FELIZ AÑO A TODOS Dejemos pues que este año se marche, y recibamos el nuevo año con entusiasmo, con tolerancia y sobre todo con mucho amor. Gracias por celebrar-lo un año mas conmigo. Elracodeldetall.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.