sâmbătă, 21 februarie 2015

Prajitura cu foi cu miere (albinita)


Aceasta prajitura clasica este poate una dintre cele mai bune prajituri de casa, prajitura copilariei am numit-o eu, pentru ca desi mama ne facea multe feluri de prajituri, albinita e singura care mereu ma duce cu gandul la acea frumoasa perioada.  Eu am mai postat reteta pe blog, insa am adaptat cantitatile in functie de tava mea mare 25/35, pentru ca prima data foile mi-au iesit prea subtiri. Asadar revin cu reteta si pentru ca aceasta prajitura chiar merita readusa pe prima pagina. :)

Ingrediente:
-550 g faina
-1 ou mare
-150 g zahar
-60 g unt
-3 linguri miere de albine
-3 linguri lapte
-1 lingurita bicarbonat de sodiu

Crema
--600 ml lapte
-150 g gris
-270 g zahar
-1 plic zahar vanilat sau esenta de vanilie
-coaja rasa de la o lamaie
-250 g unt 85%

Pentru foi, se amesteca oul cu zaharul, untul, mierea , laptele si bicarbonatul intr-un vas care  se pune pe baie de aburi. Se amesteca in continuu pana se ingroasa si capata consistenta unei smantani.
Se ia vasul de pe aburi si treptat se adauga faina, se amesteca, apoi se scoate aluatul pe planseta . Se lucreaza pe planseta presarata cu faina pentru ca aluatul e destul de lipicios.
Aluatul se imparte in 4 bucati egale din care se coc patru foi pe dosul tavii unse cu unt si presarate cu faina.
Fiecare foaie se inteapa din loc in loc cu furculita pentru a nu se umfla. Foile nu trebuie tinute in cuptor mai mult de 5-6 minute pentru ca se ard foarte repede. Pentru a se desprinde mai usor, se trece lama unui cutit pe sub fiecare foaie. Atentie, foile coapte sunt destul de fragile.

 Pentru crema, laptele se pune la fiert impreuna cu zaharul, vanilia si coaja de lamaie. Se adauga grisul in ploaie, amestecand in continuu. Se fierbe o crema groasa care se lasa sa se raceasca. Dupa se s-a racit, se bate untul spuma cu mixerul si treptat se adauga cate o lingura din crema de gris si in final zeama de lamaie.
Pe prima foaie se pune jumatate din crema
se acopera cu a doua foaie, peste care se pune gem mai acrisor (eu am pus de aceasta data gem de caise, dar merge foarte bine cu pasta de macese)
se acopera cu a treia foaie, peste care se pune cealalta jumatate din crema si in final se pune ultima foaie. Prajitura se lasa la rece cateva ore (preferabil pana a doua zi) dupa care se pudreaza cu zahar si se portioneaza. 






5 comentarii:

  1. Quanto sono buoni i tuoi dolci!!
    Brava

    RăspundețiȘtergere
  2. N-ar fi rău, dacă ar scrie și gradele la cuptor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu pot sa-ti spun la ce temperatura coc prajiturile, pentru ca am un aragaz simplu, cel mai simplu model de Zanussi, fara ceas, fara termometru. Dar preincalzesc cuptorul, dau focul la minim si coc pe treapta a doua a aragazului intotdeauna.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.