marți, 5 mai 2020

Brick danouni



Brick danouni sunt niste placintele aperitiv traditionale tunisiene,  coapte in cuptor sau prajite in ulei. Seamana cu empanadas, dar aluatul e facut cu gris iar umplutura poate varia de la ton, legume, carne de vita (cam aceste variante le-am vazut pe net, mai precis pe Pinterest si de acolo am ajuns la sursa acestei retete.) Eu am ales o varianta coapta in cuptor, pentru a evita prajelile, dar intr-o zi am sa le prepar si in varianta prajita.
Reteta originala se gaseste aici. Am ajuns pe acel blog intamplator, dar mi-au placut multe retete, pe care le-am salvat.

Ingrediente pentru aluat:
-120 g gris de grau (semola) cat se poate de fin
-120 g faina
-3 linguri ulei
-3 linguri unt topit
-1/2 lingutita sare
-100 ml apa
-1 galbenus de ou pentru uns deasupra
-seminte de susan/chimen

Ingrediente umplutura
-250 g carne tocata de vita
-1 ceapa mai mica
-1/2 ardei rosu
-1 legatura patrunjel verde sau coriandru
-sare, piper, chimen macinat, ghimbir ras
-pasta harisa (nu am avut si am pus pasta de ardei putin picanta)

Aluatul se prepara extrem de simplu, nu necesita framantare, eu pur si simplu am amestecat ingredientele cu o lingura, apoi la final, cu mana. Asadar, intr-un bol, se pune grisul, faina, sarea, untul topit, uleiul si apa. Se amesteca pana vom obtine o bila de aluat destul de moale, pe care il invelim in folie alimentara si il lasam30 minute. Intre timp ne ocupam de umplutura.

Intr-o tigaie antiaderenta, se pune carnea si se caleste pana se evapora apa. Se adauga ceapa si ardeiul tocate marunt, se amesteca si se condimenteaza cu sare, piper, chimen si se adauga si patrunjelul tocat marunt. Se lasa sa se raceasca si se adauga pasta de ardei. Eu nu am avut harissa si oricum e atat de iute incat eu nu pot sa o mananc.
Aluatul se pune pe masa de lucru infainata, se intinde in foaie subtire de jumatate de cm si se decupeaza discuri cu diametru de 9 cm. Se adauga o lingura de umplutura de carne si se pliaza aluatul sub forma unui semicerc. Se sigileaza marginile, astfel incat sa nu se desfaca in timpul coacerii. Se ung placintelele cu galbenus de ou si se presara deasupra seminte de chimen. Se coc 25-30 minute (in cuptorul meu), pana se rumenesc putin. Sunt foarte bune, acompaniate de un sos picant.









Un comentariu:

  1. Hello, they are beautiful, thank you for the confidence and really happy that you liked these bricks. Thank you for the little reminder of the link. It's a pleasure to see you again.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.