sâmbătă, 8 aprilie 2017

Red velvet cake



Red velvet cake, sau tortul de catifea rosie este un tort celebru de provenienta americana, cu blat umed, de culoare rosie si crema frosting de branza. Daca veti respecta reteta originala, veti obtine un tort spectaculos, care va va incanta ochii si papilele gustative. Tortul meu nu e chiar un rosu intens, cum puteti vedea pe diverse siteuri, pentru ca nu m-a incantat deloc ideea de a adauga 2 lingurite de colorant in blat, ci am adaugat o lingura de cacao si doar o jumatate de lingurita de colorant gel Wilton. Inca un sfat, daca vreti ca tortul sa arate si mai frumos, imparttit acmpozitia pentru blat in 3 parti egale si coaceti foile separat. Eu nu stau prea bine cu timpul, motiv pentru care am preferat sa coc un singur blat si sa-l tai in trei foi. 

Ingrediente blat:
-2 oua
-120 g unt moale
-240 ml lapte batut/iaurt
-300 g zahar
-1/2 lingurita colorant gel
-1 lingurita esenta de vanilie
-1 lingurita bicarbonat de sodiu
-1 lingurita praf de copt
-250 g faina
-1 lingura cacao

Mixam untul moale cu zaharul, apoi adaugam pe rand ouale si esenta de vanilie. Adaugam laptele batut (eu am pus iaurt), bicarbonatul si colorantul. Separat amestecam faina cu cacao si praful de copt  si adaugam la compozitia lichida. Omogenizam si turnam amestecul intr-o tava cu diametru 22 cm, tapetata cu hartie de copt si coacem blatul aproximativ 40 minute, pana trece testul cu scobitoarea. Lasam blatul sa se raceasca, apoi il taiem in trei foi egale. Nivelam si pastea de sus a blatului. Firimiturile rezultate le pastram pentru ornat.

Crema frosting de branza:
-250 g mascarpone
-200 g Philadelphia
-400 ml frisca La Dorna
-120 g zahar pudra
-esenta de vanilie sau o pastaie de vanilie


Mixam crema de branza cu mascarpone si zaharul pudra. Adaugam si esenta de vanilie. (Pe mine pastaile de vanilie de la Lidl nu m-au incantat deloc, mi se pareau fara aroma. Poate nu le-am nimerit eu. Apropo, am folosit miezul unei pastai la un alt tort, iar pastaia am pastrat-o intr-un borcan cu zahar pudra, dar nici acel zahar nu mi se pare sa aiba aroma de vanilie.) Separat batem frisca, apoi o amestecam cu crema de branza. 
Pe un platou asezam primul blat, il ungem cu crema, asezam al doilea blat, il ungem si pe acesta cu crema, asezam si al treilea blat si il decoram dupa preferinta. Blatul are o consistenta umeda si nu necesita insiropare. Pastram tortul in frigider pana la servire. 







2 comentarii:

  1. In fiecare an, de Craciun si de Paste, incerc cate o reteta noua de prajituri sau torturi. Cred ca am gasit castigatorul al acestui an.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ma bucur ca va place reteta. Sunt sigura ca nu veti fi dezamagita.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.