marți, 28 mai 2024

Sutlac - budinca turceasca de orez cu lapte, varianta vegana

 

In week-end am pregatit o budinca de orez cu lapte, absolut delicioasa si super cremoasa. Trebuie sa recunosc ca nu sunt fan orez cu lapte. De fapt nu prea imi place orezul de nicio culoare. Dar trebuie sa recunosc ca aceasta budinca mi-a placut foarte tare.

Ingrediente:

-150 g orez cu bob rotund

-400 ml apa

-1 l lapte vegetal (am folosit lapte de soya)

-150 g zahar (sau mai mult daca va place mai dulce)

-40 g amidon (eu am folosit o budinca de vanilie, care de fapt e tot amidon, dar are o culoare mai frumoasa si aroma de vanilie)

-1 lingurita esenta de vanilie


Mai intai se fierbe orezul in apa, pana cand va absorbi toata apa. Eu l-am fiert in oala Tefal one pot, 10 minute la presiune. Astfel n-am avut niciun stres ca orezul se prinde de vas. :)

Separat se amesteca praful de budinca cu zaharul si laptele cald, apoi se fierbe la foc mic, amestecand in continuu. Cand laptele se infierbanta, adaugam orezul fiert si amestecam bine, apoi fierbem budinca pana incepe sa clocoteasca. Atentie, va fi destul de lichida, nu se va ingrosa. Dar asa trebuie sa fie. 

Se toarna in vase termorezistente. Daca vreti monoportii, folositi forme mici, daca nu, folositi o tava termorezistenta. Vasul termorezistent se pune intr-o tava in care se toarna apa calda. Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180C si se lasa budinca in cuptor 20-25 minute, pana se va forma o crusta deasupra. Atentie sa nu se arda. 

Se lasa sa se raceasca de tot, apoi se pune in frigider. E foarte buna rece. Se pudreaza cu putina scortisoara .Este cremoasa, aromata, delicioasa. Si e o reteta foarte simpla.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.