miercuri, 7 decembrie 2022

Gogosi de post

 



Alex a avut pofta de gogosi. "Curate", cum ii place lui sa spuna, de cand a devenit vegan. Adica in opinia lui, "curate" inseamna ca nu contin produse de origine animala. Asadar, am facut pentru prima data, gogosi de post. Surprinzator, au iesit foarte bune, pufoase si s-au mancat aproape toate pe loc. 

Au ramas cateva pe a doua zi, dar sigur ca nu mai au acelasi farmec. 

O parte din gogosi le-am facut in genul "donuts" cu ciocolata neagra. 

De mare ajutor imi este masina de paine, "batranica" deja, pentru ca o am de mai bine de 8 ani, dar inca isi face treaba cu brio. Pentru ca nu prea imi place sa framant aluatul cu mana. 😺

Ingrediente:

-500 g faina 000

-100 g zahar

-1 varf de cutit sare

-300 ml lapte vegetal (cocos, migdale, soia )

-coaja rasa de la o lamaie bio

-1 plic zahar vanilat

-1/2 fiola esenta de vanilie

-50 ml ulei

-1 varf de cutit pudra de curcuma

-1 plic drojdie uscata 

+

-ulei pentru prajit

-zahar pudra pentru pudrat gogosile

-ciocolata neagra (optional)


Cum spuneam mai sus, eu am facut aluatul la masina de paine. Asadar, in cuva masinii de paine se pun mai intai ingredientele lichide, apoi cele uscate. E important sa le puneti in aceasta ordine.

Mai intai laptele vegetal incalzit (puteti face gogosile si cu apa sau jumatate apa, jumatate suc de portocale), uleiul, zaharul , sarea, coaja de lamaie, zaharul vanilat, esenta de vanilie, curcuma (eu am pus foarte putina, pentru ca nu am vrut sa am niste gogosi prea galbene), faina si drojdia uscata.

Am setat programul de framantare si dospire si dupa 1 ora si 30 de minute, aluatul a fost gata. 

(In timpul framantarii, se mai adauga fie putin lapte, fie putina faina. Important e ca aluatul sa nu se lipeasca de peretii vasului. )

La finalul programului, se scoate aluatul din vas, pe planul de lucru usor infainat, se intinde la grosime de 1 cm si se decupeaza cu un pahar. Se mai lasa 20-30 minute la dospit, dupa care se prajesc in ulei incins pana se rumenesc pe ambele parti. Se scot gogosile pe hartie absorbanta si se pudreaza cu zahar. 

Daca nu aveti masina de paine, framantati aluatul cu mana, astfel: 

 Intr-un bol incapator se pune faina amestecata cu zaharul pudra, zaharul vanilat, praful de sare si drojdia uscata. Se amesteca cu o lingura, apoi se adauga , coaja rasa de lamaie,  uleiul si in final se adauga laptele caldut. Se omogenizeaza ingredientele, apoi se framanta aluatul pana cand nu se mai lipeste de mana sau de peretii vasului.Se acopera vasul cu un prosop si se lasa aluatul sa creasca timp de o ora, dupa care se intinde pe planul de lucru o foaie de 1 cm grosime, se decupeaza cu un pahar si se mai lasa 20 minute la dospit. Apoi se prajesc gogosile in ulei incins, la foc mic, se scot pe hartie absorbanta si se pudreaza cu zahar.

 


 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.