miercuri, 22 mai 2024

Cheesecake vegan cu capsune

 

Acesta e cel mai bun cheesecake vegan ever. Daca nu ma credeti pe cuvant, sper macar pozele sa va convinga. 

Pentru crema am folosit tofu natur de la Lidl. De ce de la Lidl? Pentru ca e mult mai ieftin decat cel de la Inedit sau alte marci si diferente nu am observat intre acesta de la Lidl si alte marci mai scumpe. In plus este alb, nu e sarat, nu are niciun gust pregnant, astfel ca sa preteaza la prepararea oricarei retete. Inclusiv la aceasta de cheesecake copt.  

Avantajul acestui cheesecake este ca se prepara foarte usor si cu greu va veti da seama ca nu e facut cu branza ci e 100% vegan. 

Ce nu mi-a placut, daca se poate spune asa, este ca mi s-a parut prea tare crusta. Aici voi mai experimenta, pentru ca (cred eu) din cauza uleiului de cocos crusta devine mai tare decat as vrea eu. N-am alta explicatie, pentru ca am facut acest cheesecake si in varianta clasica la care am folosit unt si crusta a fost perfecta. Dar mai incerc.

Ingrediente crusta:

-250 g biscuiti digestivi

-80 g zahar pudra

-100 g ulei de cocos topit


Ingrediente crema pentru cheesecake:

-400 g tofu natur (Lidl)  (2 bucati si jumatate am pus eu)

-150 g zahar pudra

-400 g crema de cocos (Lidl) (o conserva)

-3 linguri amidon

-coaja rasa de la o limeta

-1 fiola esenta de vanilie


Jeleu de capsuni:

-350 g capsuni proaspete (cantarite dupa ce le-am curatat)

-3 linguri zahar

-1 lingura cu varf amidon

Pentru crusta, se macina biscuitii, se amesteca cu zaharul pudra si uleiul de cocos topit. Se pune compozitia de biscuiti in tava de tort cu inel detasabil, cu diametru 22 cm. 

Se niveleaza cu o lingura si se batuceste sa fie cat de cat o crusta compacta. E putin mai greu de lucrat cu uleiul de cocos decat cu unt topit, pentru ca biscuitii nu se leaga atat de usor. 

Pentru crema, se pun in vasul unui blender toate ingredientele si se mixeaza la viteza maxima pana cand rezulta o crema fina. Crema se toarna peste crusta de biscuiti si se introduce tava in cuptorul preincalzit la 130 C pentru 30 minute, apoi se creste temperatura la 160 C si se mai coace 30 minute dupa care se scoate cheesecake-ul si se toarna deasupra jeleul pregatit. Se mai coace inca 15-20 minute, dupa care se lasa sa se raceasca.

(Pentru jeleu, se curata si se spala capsunele si se taie in sferturi. Peste capsune se adauga zaharul si se amesteca pana incep sa -si lase sucul si sa se zdrobeasca putin. Se adauga amidonul si se  fierbe la foc mic, amestecand in continuu pana se ingroasa ca o budinca.)

 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.