duminică, 28 noiembrie 2021

Bilute Zserbo

 


Zilele trecute am vazut  pe facbook aceste bilute Zserbo, postate de Adina Ciocalau si de Bucataresele vesele. Astfel ca mi-a venit ideea sa reciclez biscuiții pe care Daria ii primește la școală și care altfel sunt absolut necomestibili.Au o textura de rumegus presat, dar pentru ca incerc sa evit risipa alimentara si mai ales sa evit aruncarea alimentelor, incerc sa reciclez si sa transform ceva necomestibil in ceva bun. De aceasta data, mi-a reusit perfect. Au rezultat niște biluțe Zserbo, delicioase. Zserbo, pentru ca in esenta contin cam aceleasi ingrediente pe care le contine si prajitura Zserbo. Sigur ca poteti folosi orice fel de biscuiti si rezultatul va fi si mai bun.

Ingrediente:

-125 g biscuiti

-125 g nuca macinata

-2-3 linguri gem de caise

 -2 linguri zahar pudra

-120 g ciocolata amaruie

-1 lingura ulei

Macinam biscuitii si nucile. Eu le-am pus in chopper dar biscuitii nu s-au facut atat de fini precum as fi vrut. Am adaugat zaharul pudra si doua linguri gem de caise. Poate e nevoie de inca o lingura de gem, dar pentru inceput nu adaugati mai mult de doua. Amestecam si formam o bila compacta si nu foarte lipicioasa. Din acest amestec formam bilute de marimea unor nuci. Mie mi-au iesit 20 de bucati. Le punem in frigider pentru o jumatate de ora. Intre timp, topim ciocolata pe baie de aburi si adaugam o lingura de ulei, pentru ca bilutele sa fie mai lucioase. Dam fiecare biluta prin ciocolata topita. Putem sa ne ajutam de o lingurita sau de un bat de frigarui. Dupa ce biluta e acoperita cu ciocolata, o punem pe o tava pe care am pus hartie de copt. Dupa ce dam toate bilutele prin ciocolata, punem tava in frigider pentru o jumatate de ora, timp in care ciocolata se va intari. Apoi desprindem bilutele de pe hartie de copt si le gustam. Eu zic ca nu va veti orpi la prima. Sunt delicioase, rapide si usor de facut.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.