joi, 1 august 2019

Inghetata de zmeura



Fetita mea adora inghetata. Nu pot sao satur cu inghetata. Cumpar de obicei de la Lidl diverse sortimente de inghetata, dar uneori cand am timp, prefer sa fac eu acasa inghetata, pentru ca stiu sigur ce contine. Zilele trecute am gasit la Pepco aceste forme simpatice pentru inghetata si sigur ca le-am cumparat. Si cum Daria voia inghetata roz, i-am indeplinit dorinta si am facut inghetata...roz. :) Cu lapte, oua, frisca si zmeura. 100% naturala.

Ingrediente:

-250 g zmeura
-4 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-200 ml frisca
-2 galbenusuri
-200 ml lapte

Mod de preparare:

Cele 2 galbenusuri se bat cu doua linguri zahar si zaharul vanilat, pana se deschid la culoare si se topeste zaharul. Peste galbenusuri se toarna laptele fierbinte, amestecandu-se in continuu. Se pune vasul pe foc mic si se fierbe crema de lapte cu galbenusuri pana incepe sa se ingroase putin. Mare atentie, sa nu se taie. Daca fierbeti prea mult, galbenusurile se gatesc si crema capata un aspect de taiat.  Cand crema e gata (vom obtine o creme anglaise in genul celei de la laptele de pasare), se lasa sa se raceasca.
Zmeura se pune intr-o cratita, impreuna cu celelalte doua linguri de zahar si se pune vasul pe foc, pana se dizolva zaharul si zmeura se zdrobeste. (Nu trebuie sa fiarba, pentru ca nu vrem sa facem gem de zmeura.)
Apoi se toarna intr-o strecuratoare si se paseaza cu o lingura, separand piureul de zmeura de samburi.

Frisca se bate timp de aproximativ 3 minute, la viteza maxima. Peste frisca se adauga creme anglaise, apoi piureul de zmeura si se amesteca cu o spatula. Vom obtine o crema roz (de printese, cum spune Daria), pe care o vom repartiza in formele de inghetata. Restul se poate pune intr-un castonel sau un pahar de plastic. Se pun capacele cu betisoare si se introduce forma de inghetata, in congelator, pentru minim 4-5 ore. Dupa acest timp, se scufunda forma in apa fierbinte, pentru 20-30 secunde, apoi, prin rasucire, se scot inghetatele.
(Daca nu aveti copii mici, care sa astepte cu sufletul la gura, inghetata pe bat, nu va mai complicati cu formele. :D )








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.